geluidsopname verbeteren

Gestart door Jacob Molenaar, september 27, 2014, 21:19:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jacob Molenaar

Dag,

Ik heb een vraag over deze opname. Op zich ben ik er al best tevreden mee, maar volgens mij is er met o.a. audacity nog wel wat aan te verbeteren. Ik heb wat geprobeerd met audacity maar het lukt bij mij niet echt. Hebben jullie tips en wat voor ruisonderdrukking (dB) en onderdrukking (dB) ik moet gebruiken (of heeft dat er niet mee te maken???)

Bedankt voor de reacties...
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

HPM

Als ik jou was zou ik deze opname maar laten zoals die is. Hij is best redelijk en allerlei bewerkingen kunnen het niet veel mooier maken. Dat komt omdat het geluid vrij laag is, maar vooral omdat de opname van nogal veraf is. Van dichtbij opnemen is nog altijd de beste manier om storende ruis kwijt te raken
Zie trouwens dit topic http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=177389.0
Herman van der Meer

Thijs Fijen

Misschien kun je even de originele opname (WAV-formaat) ergens beschikbaar stellen? Dan kan ik eens kijken wat ik er uit kan halen en of ik je tips kan geven.
Er lijkt ook iets mist te zijn met het opnemen, exporteren, bestandsconversie of je recorder. Er zitten mechanische geluiden in je opname die er niet horen..
Thijs Fijen

Jacob Molenaar

Dag Thijs,

Ik zal kijken of ik de originele opname ergens beschikbaar kan stellen. Waarschijnlijk komen die mechanische geluiden doordat het met een compactcamera is opgenomen en daarna omgezet naar mp3.

Misschien dat je daar wat aan hebt.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)