Meerdere waarnemingen gelijktijdig aanpassen

Gestart door Sjoerd Radstaak, juli 12, 2007, 23:15:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjoerd Radstaak

Hoi,

De hele database doorgespit, maar niks kunnen over of het mogelijk is gelijktijdig meerdere waarnemingen aan te passen? Misschien is het ergens wel te vinden, maar ik heb het helaas niet kunnen vinden. Ik kan me echter voorstellen dat anderen dit probleem al eerder constateerden en het dus al ergens besproken is.  Ik wil namelijk bij een x aantal waarnemingen de datum veranderen, bij een ander x aantal de coordinaten (code voor o met puntjes weet ik niet  :rolleyes: ) en bij allemaal waarschijnlijk het habitat. Dus: hoe pak ik dit aan? Als ik waarnemingen kan selecteren en die dan gelijktijdig eenmalig aanpassen zou dit ideaal zijn! Ik hoor het wel. Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Sjoerd Radstaak

hiskodevries

Sjoerd, je kunt lang zoeken maar die functie is er niet.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

henkjanvdkolk

CiteerHoi,

De hele database doorgespit, maar niks kunnen over of het mogelijk is gelijktijdig meerdere waarnemingen aan te passen? Misschien is het ergens wel te vinden, maar ik heb het helaas niet kunnen vinden. Ik kan me echter voorstellen dat anderen dit probleem al eerder constateerden en het dus al ergens besproken is.  Ik wil namelijk bij een x aantal waarnemingen de datum veranderen, bij een ander x aantal de coordinaten (code voor o met puntjes weet ik niet  :rolleyes: ) en bij allemaal waarschijnlijk het habitat. Dus: hoe pak ik dit aan? Als ik waarnemingen kan selecteren en die dan gelijktijdig eenmalig aanpassen zou dit ideaal zijn! Ik hoor het wel. Alvast bedankt!
dat is bij mij ook wel eens het geval, voer je 10-20 waarnemingen in van gisteren, en dan bedenk je dat de datum van vandaag erbij staat :rolleyes:
dan is het weer een heel werk om ze allemaal goed te krijgen.    :mellow:  
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

hiskodevries

op zich zou zo iets best gemaakt kunnen worden. Maar waarschijnlijk leidt dat alleen maar tot meer fouten, want je moet dan als gebruiker een heleboel instellen en bij het kleinste foutje staan in 1 keer al je waarnemingen op 01-01-2004 of op 'overvliegend'.
Ergo niet doen dus.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0