estland: zoogdierspoor

Gestart door c.witkamp, september 11, 2014, 20:32:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

c.witkamp

Ik zou graag willen weten welke soort dit is. Ernaast is volgens mij een ree. Doet mij nog het meest denken aan Lynx.[/size]Het betreft deze waarneminghttp://observation.org/waarneming/view/86740161onzeker Zoogdier onbekend - Mammalia spec. gezien op 2014-06-06 Estonia - Kaavere külaFoto's:
groeten,

cees

Rob Koelman

De prent is veel te klein voor een lynx. Het zou eventueel wel een marterachtige kunnen zijn (bunzing of boommarter).

Volgende keer een voorwerp meefotograferen aan de hand waarvan de afmetingen van een prent bepaald kunnen worden, bijvoorbeeld een euromunt.
Met vriendelijke groet, Rob

c.witkamp

ok, kijkend naar het spoor van een ree snap ik dat hij te klein is voor lynx. jammergenoeg niets bij me, zelfs geen autosleutels dit keer...
groeten,

cees

Douwe van der Ploeg

Tip voor de volgende keer: zoek een stokje, fotografeer dat ernaast en dan kan je het stokje meenemen naar huis en nameten.
Douwe van der Ploeg

c.witkamp

groeten,

cees

Cygnus

Een pootafdruk van een Lynx is bijna rond en ongeveer zo groot als een vuist, doorsnee dus ongeveer 10 centimeter. De zooltjes zijn ook min of meer rond. Ik heb alleen maar ervaring met pootafdrukken van Lynxen in de sneeuw (ook in Estland, zelfs 2 maal in onze tuin). 
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

c.witkamp

zo groot was hij niet; iets van een wasbeerhond waarschijnlijk. hou het wel gewoon op spec.
groeten,

cees