Elasmucha?

Gestart door Datura, september 06, 2014, 11:36:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

Datura

L.s.,

Deze fraaie wants zat bij ons 1-hoog op de vensterbank. Een groepje van minstens 10 nimfen en gelukkig ook een adult (waarvan ik aanneem dat het dezelfde soort is). Bij gebrek aan wantsenliteratuur heb ik een beetje gebladerd in het wn.nl familie en soortoverzicht, en vind mijn exemplaren het meest op Elasmucha lijken (ondanks dat ze niet op bomen zitten). Zit ik met mijn gok in de buurt? En is er van deze foto's nog een soortsnaam aan te plakken?

Bij voorbaat dank!
Kim

De foto's:

Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Datura

Grappig, nu ik voor het laatst een wants heb bekeken op wn.nl staat het beginscherm ook op wantsen. Daar zie ik een aantal keer de Grauwe veldwants - Rhaphigaster nebulosa genoemd, en klik nietsvermoedend daarop (had zo moeten zijn denk ik). Deze lijkt een stuk beter als Elasmucha! M.i. zelfs als 2 druppels water, maar toch nog graag een bevestiging van een expert indien mogelijk :)
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Arp

Geen expert, maar absoluut wel bevestiging: 2 jeugdstadia (4e en 5e) en een adult :) (R. nebulosa dus)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Datura

Nou Arp, met een bevestiging door jou neem ik ook altijd genoegen  ;D :duim: Dank!
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides