Welke stormvogel?

Gestart door Dorine, september 04, 2014, 23:30:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dorine

Vanavond op het strand van Julianadorp gezien, lijkt mij een stormvogel maar welke?
Ook onderzijde, buik en vleugels waren erg donker.

Edit: Geen stormvogel maar juveniel kleine jager, toch.
Dorine van Asten
peregrines.nl

frankneijts

Heb je misschien nog meer foto's Dorine? Ik vraag me af of de kleuren hier niet (te zeer) beïnvloed zijn door het late zonlicht en/of camerainstellingen: het ronde kopje en kleine snaveltje (en de licht/donker-verdeling daarop) doen mij nogal aan Kleinste Jager denken..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Dorine

Hoi Frank,
De vogel leek zo voor ons vrij donker en pas op de foto zag ik dat zijn kop lichter was. Dus ja, misschien is wat te rood/bruin op de foto maar hij was wel erg donker en
dat donkere maakte het voor mij niet makkelijker om er iets zinnigs over te zeggen.
De vogel zat een stukje bij ons vandaan en omdat ik hem totaal niet thuis kon brengen ben ik er naar toe gelopen en kon hem redelijk dichtbij benaderen.
En dan zul je altijd zien, neem je je telelens niet mee naar het strand.
Dorine van Asten
peregrines.nl

Alexander Devos

Citaat van: frankneijts op september 05, 2014, 19:23:57 PM
Heb je misschien nog meer foto's Dorine? Ik vraag me af of de kleuren hier niet (te zeer) beïnvloed zijn door het late zonlicht en/of camerainstellingen: het ronde kopje en kleine snaveltje (en de licht/donker-verdeling daarop) doen mij nogal aan Kleinste Jager denken..

En we zien ook geen witte toppen op de handpennen... .

Dorine

Zoekend zag ik op de informatiepagina van waarneming zag ik deze foto's staan van juv kleine jager en die vond ik toch wel heel erg er op lijken.
Maar ja, ik ben een leek wat betreft dit soort vogels ...........
http://waarneming.nl/waarneming/view/1501170
Dorine van Asten
peregrines.nl

frankneijts

Citaat van: Dorine op september 05, 2014, 20:08:45 PM
Hoi Frank,
De vogel leek zo voor ons vrij donker en pas op de foto zag ik dat zijn kop lichter was. Dus ja, misschien is wat te rood/bruin op de foto maar hij was wel erg donker en
dat donkere maakte het voor mij niet makkelijker om er iets zinnigs over te zeggen.
De vogel zat een stukje bij ons vandaan en omdat ik hem totaal niet thuis kon brengen ben ik er naar toe gelopen en kon hem redelijk dichtbij benaderen.
En dan zul je altijd zien, neem je je telelens niet mee naar het strand.

Tja Dorine, als jij denkt dat de getoonde kleur(en) maar weinig afwijken van de werkelijkheid zal het toch wel een Kleine zijn. Immers zouden dergelijke donkere juveniele Kleinste veel 'grijzer' moeten zijn (zie bijlage) ondanks (laat) zonlicht en eventueel verkeerde witbalans-instelling.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Dorine

Frank,
de vogel van gisteravond was (leek ons tenminste) veel donkerder.
Wat me wel opvalt is dat zelfde donkere vlekje bij de ogen maar dat zag ik ook bij die juveniele kleine jager in de waarneming die ik eerder noemde.
Dorine van Asten
peregrines.nl

Dorine

De originele foto's, onbewerkt heb ik online gezet:
http://fotos.peregrines.nl/#!album-75
rechtsboven kun je bij de foto's op download klikken, dan heb je ze in originele grootte.
Dorine van Asten
peregrines.nl

Guus Peterse

Zuo je bij kleinste niet ook wat van die lichte veerrandjes op de bovendelen verwachten?
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015