Zou al heel mooi zijn als je alle bladwesplarven op deze Caliroa-wijze (of 'n tikkie minder) zou aanpakken. Ik blijf ze fotograferen in het veld, maar het is jammer dat de meesten niet op naam gebracht kunnen worden. En inderdaad een goed foto-overzicht ontbreekt van bladwesplarven (althans ik heb het nog nergens kunnen vinden). Hoeft niet zo prachtig/uitgebreid te zijn als
Lepiforum, maar al is er maar vast een begin. Heb even gegoogled op dr. Andreas Taeger, maar nog geen "concept-overzicht" gevonden. Wel info over diverse
research-programma's, Natuurlijk is het een giga-klus, maar misschien kun je met Ad Mol en/of Jorgen Ravoet eens wat brainstormen over een begin. Jouw skills t.a.v. op een handige manier toegankelijk maken van beschikbare info en presenteren, zoals het
knutselhoekje wespvlinders, zou al een goede start zijn. Nu weet ik niet hoeverre het uiterlijk van bladwesplarven verandert gedurende de ontwikkeling. Bij
wilgenbladwesp heb ik daar wel een idee/vermoeden van, maar zeker weet je dat pas als je ze uitkweekt.
Anyhow, ik zou het toejuichen als er een knutselhoekje bladwesplarven zou komen op waarneming.nl. Niet meteen compleetheid nastreven, maar steeds weer een stukje uitbreiden. Dus niet "ergens moeizaam aan beginnen, en wachten tot het boek van Jaeger c.s. er is", maar bij elkaar schrapen wat er nu al voorhanden is. Ik weet zeker dat je dan een setje krijgt waar je nog véééél tevredener over zult zijn

en vele gebruikers/waarnemers met jou. Dus .................