Hoofdmenu

Baby

Gestart door Harsbijtje, september 01, 2014, 23:28:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Harsbijtje

Dit heb ik gevonden zoals op de foto staat.
Is zo te zeggen van welk zoogdier dit is?
B.V.D.

Rob Koelman

Te groot voor een 'muis'. Ik denk aan een zeer jong konijntje of haasje. Heb echter onvoldoende ervaring met dit heel jonge spul.

Rob Koelman
Met vriendelijke groet, Rob

Douwe van der Ploeg

Dat was ook mijn vermoeden.
Douwe van der Ploeg

beetlestitch

haas is verder ontwikkeld bij de geboorte. groeten toon
Toon Keukelaar

Rob Koelman

Citaat van: beetlestitch op september 02, 2014, 19:56:35 PMhaas is verder ontwikkeld bij de geboorte. groeten toon

Dan ga je er wel van uit dat dit een neonaat is (reeds geboren). Zou ook een nog ongeboren dier kunnen zijn waarvan de moeder een abortus heeft gehad of is gepredeerd.

Rob Koelman
Met vriendelijke groet, Rob

jfbouwmeester



Dan ga je er wel van uit dat dit een neonaat is (reeds geboren). Zou ook een nog ongeboren dier kunnen zijn waarvan de moeder een abortus heeft gehad of is gepredeerd

Volgens mij zit er nog een vlies om het konijntje en de oortjes strak tegen het lichaam. Zoals ze in het moederlichaam zitten.
Verbazingwekkend dat je dan zoiets vind.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Inge van der Wulp

100% zeker een jong konijn. Het lijkt erop dat het iets te vroeg ter wereld is gekomen.
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Douwe van der Ploeg

Hoe kan je haas uitsluiten, Inge? Ter lering..
Douwe van der Ploeg

jfbouwmeester

De vraag hoe kan je haas uitsluiten, zal ik voor Inge beantwoorden.
Vroeger was ik poelier van beroep en helaas zaten er af en toe nog jongen in de buik van de geschoten moeder. Deze jongen zijn in het moederlichaam donker van kleur en al vroeg behaard. Bij deze grootte van dit jong had dit al het geval moeten zijn.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Inge van der Wulp

Thanks Jan ;-)

Ik vang al ruim 12 jaar zwangere voedsters op voor de konijnenopvang. Er zijn hier in mijn tuin dus al heel erg veel jonge konijnen geboren en soms ook wel eens te vroeg zoals dit diertje. Hazen hebben op dit formaat inderdaad altijd al haren. Konijnen dragen gemiddeld 30 dagen en de jongen worden kaal, doof en blind geboren in een nest met haren van de voedster. Hazen zijn eigenlijk vrijwel compleet en liggen ook niet in een nest met haren om warm te blijven. Dit diertje op de foto is een dag of 25 denk ik (in dracht dan).
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl