grote bosmuis >ja

Gestart door Jan van Duinen, augustus 29, 2014, 18:19:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan van Duinen

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/87569349
onzeker Grote Bosmuis - Apodemus flavicollis gezien op 2014-08-29 Eeserveld
Foto's:








bij voorbaat dank Jan van Duinen

Rob Koelman

Inderdaad een grote bosmuis!

Dier graag bewaren tbv opname in collectie (bij voorkeur die van het Nationaal Natuurhistorisch Museum Naturalis in Leiden).

Bewaren bij voorkeur in vriezer; anders in potje met alcohol (spiritus).

Rob Koelman
Met vriendelijke groet, Rob

Douwe van der Ploeg

Ja hoor, kan niet missen! Mooie vondst.

Rob: Weet jij of er iemand direct interesse in heeft / er mee bezig is? Of bedoel je meer dat het handig is om ze ergens centraal te hebben en dan is Naturalis de juiste plek?
Douwe van der Ploeg

Rob Koelman

Citaat van: Douwe van der Ploeg op augustus 29, 2014, 18:43:52 PMWeet jij of er iemand direct interesse in heeft / er mee bezig is? Of bedoel je meer dat het handig is om ze ergens centraal te hebben en dan is Naturalis de juiste plek?

Dat laatste...

Rob
Met vriendelijke groet, Rob

Jan van Duinen

Bedankt Rob en Douwe.

Dier in de vriezer geplaatst, wacht wel op nadere instructies.

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

Douwe van der Ploeg

Citaat van: Rob Koelman op augustus 29, 2014, 18:47:52 PM
Citaat van: Douwe van der Ploeg op augustus 29, 2014, 18:43:52 PMWeet jij of er iemand direct interesse in heeft / er mee bezig is? Of bedoel je meer dat het handig is om ze ergens centraal te hebben en dan is Naturalis de juiste plek?

Dat laatste...

Rob

Ok, dank, dan blijft die van mij rustig hier in de kast tot ik een keer eraan toe kom om een hele lading die kant op te brengen ;)
Douwe van der Ploeg

Rob Koelman

Citaat van: Douwe van der Ploeg op augustus 29, 2014, 19:41:40 PMtot ik een keer eraan toe kom om een hele lading die kant op te brengen

Ehh, wat doe jij allemaal met die muizen daar in het noorden???  Ben je wel een beetje lief voor ze? ;)

Rob
Met vriendelijke groet, Rob

Douwe van der Ploeg

#8
Ja hoor, deze was (vers) dood gevonden, wees maar niet bang ;) En een hele lading betekent ook de dode beesten van een serie NJN kampen en nog wat insecten :P Het klinkt erger dan het is  ;D
Douwe van der Ploeg