...sprietdikkopje

Gestart door huysse, juli 08, 2007, 15:18:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

huysse

Rechts geel en links toch nog een puntje zwart???

groet,
Marijke

J&L

Hoi Marijke,

Het blijft moeilijk!
Zie ook mijn topic. :wacko:  :blink:  

Vincent

#2
Van de rechtersprietknop zie je alleen de bovenkant, van de linker ook de onderkant, en die is zwart. Het gaat om de onderkant van de sprietknop, dus het is een zwartspriet.
Vincent

huysse

Ik zou juist andersom redeneren: van rechts zie je de onderkant en van links de bovenkant, daar kijk je toch bovenop?
Maar ik geloof je zondermeer als je zegt dat het een Zwartspriet is!

groet,
Marijke

Vincent

#4
Ik zie wat je bedoelt. Volgens mij is de onderkant van de sprietknop het gedeelte dat een beetje afgeplat is. Zie ook de foto op http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=1767. En dat gedeelte is bij de linkerspriet op jouw foto goed te zien en is zwart, vandaar dat het mij een zwartspriet lijkt.
De foto is een beetje schuin van opzij genomen, dus dat je bij de linkerspriet een stukje van de onderkant ziet, klopt wel. Het is lastig uit te leggen, maar zie je wat ik bedoel?

Bijvoorbeeld deze foto http://waarneming.nl/foto_details.php?id=182183 daarop zie je de bovenkant van de linker spriet en ook nog net het begin van de onderkant helemaal in het topje van de spriet (op de rechter spriet zie je de zijkant en ook nog net een klein stukje geel van de onderkant, net als op de foto's in dit topic).
Vincent

huysse

Ik stel het me zo voor:

Met de onderkant van het sprietknopje wordt een schuin deel bedoeld ongeveer als bij een blokfluit, en wel het schuine gedeelte waar je je onderlip tegenaan zet.

Dat schuine gedeelte is dus geel bij een Geelsprietdikkopje.

Is het te snappen wat ik bedoel en klopt het?

groet,
Marijke

huysse


frankvb

zoiets dus?
Frank

huysse

Ja, dat bedoel ik! ( wel een andere kleur geel! :P )

Marijke

Vincent

#9
CiteerIk stel het me zo voor:

Met de onderkant van het sprietknopje wordt een schuin deel bedoeld ongeveer als bij een blokfluit, en wel het schuine gedeelte waar je je onderlip tegenaan zet.

Dat schuine gedeelte is dus geel bij een Geelsprietdikkopje.

Is het te snappen wat ik bedoel en klopt het?

groet,
Marijke
Inderdaad dat stukje bedoel ik!
Vincent