Flora op Lesbos

Gestart door A. Soeting, augustus 26, 2014, 14:56:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

A. Soeting

Ik heb geen Griekse flora, dus van de planten die niet in de nederlandse flora staan wil ik graaf de naam weten. Allen gezien begin mei in Lesbos.

Lida

Erik Simons

Hoi,

eerste foto lijkt mij Trifolium resupinatum of iets aanverwants.

zou je de foto's eerst willen posten onder plant onbekend op observation.org?
spaart serverruimte en geeft ons bovendien meer informatie over de plant.

en, last but not least: een mooie waarneming met goede foto op observation.org ;)
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

A. Soeting

Dank je wel Erik, Weet iemand ook het klokje?

Lida


A. Soeting

Even naar boven gezet. Zou graag de naam van het klokje weten.

Wat betreft determinatie via Observado. Dat heb ik geprobeerd, is me verteld dat ik op de knop determinatie via het forum moet drukken. Kan die echter niet vinden. Mijn man erbij gehaald, die veel beter is met de computer, hij kon hem ook niet vinden.
Misschien moet het invulformulier wat duidelijker. Een zin erbij om aan te kruizen lijkt mij handig. Zie hieronder. Er zijn vast meer mensen die dit niet kunnen vinden. Nog gekeken bij mensen die dit wel lukt, maar daar werd ik ook niet wijzer van. Het is geen onwil.

x Determinatie via forum.

Lida

Erik Simons

Hoi Lida,

ik denk niet aan onwil hoor  ;)

hoe dan ook: het forum is (mede) bedoeld voor determinatie, observation.org en waarneming.nl zijn bedoeld voor registratie/invoer van een natuurwaarneming.
dat zijn in principe 2 verschillende dingen.

observation/waarneming is dus niet bedoeld voor determinatie. maar: als je een link naar de in observation/waarneming ingevoerde waarneming, met foto, toevoegt in het forumbericht, hebben wij meer info, plus de plant staat geregistreerd.

zie voor handleiding: http://observation.org/help.php

hopelijk lukt het zo?
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

nick w

Campanula trachelium een optie?

Groet,
Nick W

A. Soeting

Dat denk ik niet,die ken ik goed.  Ik heb Campanula trachelium zelf in mijn tuin staan  en die is in alle delen veel en veel forser. tot een meter hoog. Dat haalt deze niet. De bloemen zijn ook kleiner. Volgens mij is dit niet juist.
Bedankt voor het meedenken.

Lida

Datura

mogelijk C. lyrata of rupestris oid.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

nick w

ok, ik kon vanaf de foto niet inschatten hoe groot. Fijn dat Kim altijd meer weet!  :duim:

Groet,
Nick W

A. Soeting

Hallo Kim en Nick

Dan is het Campanula lyrata. Na vergelijking met wat ik nu met Google kon vinden.

Bedankt allebei.

Lida.