Vogel Oostenrijk

Gestart door nicohopman, augustus 09, 2014, 14:34:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

nicohopman

Hallo,

Ik hoop hier nog duidelijkheid te krijgen over de dode vogel zonder kop die ik op 21-7 tijdens een bergboswandeling in Oostenrijk aantrof. De vogel was vrij groot, formaat roofvogel, en bijna helemaal wit. Als je goed kijkt zie je wat zwarte vlekjes, (puntjes) in het kleed.

Een week later ben ik weer op de plek geweest. De vogel was bijna helemaal verdwenen. Er lagen alleen nog wat veertjes. Deze veertjes heb ik meegenomen en vandaag gefotografeerd. Ik heb de vogel ook geplaatst op het forum determinatie. Dat heeft helaas nog geen duidelijkheid opgeleverd.   

Groet,

Nico H.

jfbouwmeester

Nu ik deze veren apart zie, denk ik toch gewoon aan een kippenveer.
Ik heb alleen wat moeite met die spitse vleugels.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

keesschreven

#2
Beste Nico,

Ik kan niet veel aanknopingspunten vinden, maar opvallend is het lange bovenarm-deel (humerus), wat je veel ziet bij steltloperachtigen, specifiek meeuwen. Met zo'n witte vleugel komen de burgemeesters en zwartkopmeeuw dan in aanmerking. De eerste vallen af omdat deze nu veel noordelijker zitten. De laatste komt wel in de Mediterranee voor, maar in de kustregio (zie IUCNredlist.org). De vindplek (bos) is ook raar. De poten kan ik niet heel goed zien, maar ze lijken inderdaad zwemvliezen te hebben. De nagels zijn licht, terwijl ze zwart zouden moeten zijn, maar dat kan misschien komen door ontbinding.
Het blijft een gek verhaal, maar meer kan ik er zo gauw niet van maken.
Een eenvoudige witte eend zou meer voor de hand liggen, maar dan verwacht je grotere poten.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

klaas van haeringen

Albino kraai/raaf misschien?

Jeroen Nagtegaal

Even een hele gekke gooi. Alpensneeuwhoen? Zelf kom ik er nu ook niet wijs uit en vraag me zelfs af de poot een poot is...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com