Hoofdmenu

Kerntrilzwam?

Gestart door Gert Kremer, juli 07, 2007, 23:13:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Hallo,
Is dit een Kerntrilzwam?
Op dode Berk Lijsterbes of Eik.
paar foto i.v.m. lichtinval onder de loofbomen. staan wel op 30 meter dennen.

foto 1327
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

foto 1328
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

foto 1330
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

kvb

lijkt me stijfselzwam of klontjestrilzwam. Kerntril zit op naaldhoud om te parasiteren op de dennenbloedzwam.
Voor zover ik het kan zien is dit stijfselzwam.

Kik

Gert Kremer

Hallo Kik,

Stijfselzwam,
Die kon het wel eens zijn. (staat niet in mijn Gids "Gerhardt")

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

xenion

Ik meen er toch diverse witte puntjes (klontjes) in te zien... Misschien dat dit door het lichtval komt, maar als die echt aanwezig zijn zou het de Klontjestrilzwam moeten zijn.
Kan jij daar misschien iets over zeggen Gert?
Groeten,
Martin

Gert Kremer

Ik zal morgen er even heen lopen en wat onderzoek plegen.
Kom er op terug.



Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Hallo,
Niet meer te vinden, zal nog even op Gerrit wachten kijken wat hij er over te zeggen heeft.
Dus ik wacht met invoeren.

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Hallo Gerrit,
Wil je hier nog even op reageren?

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Hallo Gerrit,
Je encyclopedie is wel in mijn bezit en omdat ik licht puntjes zag en wat kleur dacht ik aan kerntrilzwam.

Zal deze invoeren als Stijfselzwam met of zonder ?




Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Nico Dam

Tsja, 't lijkt mij zo klaar als een klontje...
Er zitten duidelijk witte klontjes in de trilzwam; de Klontjestrilzwam, dus.
Nico

Gert Kremer

Tjah, wat moet ik nu he. :(


Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

eindelijk rust............... :angel:

Ik zal hem invoeren.

Bedankt  :duim:  
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

kvb

#13
Gert

Zowel kerntril als stijfselzwam zijn niet zeer zeldzaam later in het jaar. Waarom niet gewoon in een twijfelgeval niet plaatsen. Het voorkomt twijfelgevallen in de database.
Ik vind op een zaterdagochtend soms wel 3 soorten waar ik geen naam op krijg of in ieder geval geen 100% zekerheid. Als je hem plaatst zou ik in ieder geval een vraagteken laten staan.

PS ik zie ook geen klontjes maar ik draag ook een bril.

Kik  :grin:

Gert Kremer

Hallo Gerrit,
Ik kies voor Kik.
Ga deze niet invoeren.
Foto's gaan in de prullenmand, k'zal wel een keer weer vinden en proberen beter onderzoek te doen.
Het leven is soms hard.......... :(  :D  :P



Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Citeer
CiteerFoto's gaan in de prullenmand
Gert,
En dat zou ik nou weer niet doen. De eerste en laatste foto zijn van goede kwaliteit, die zou ik zeker bewaren, zelfs als het een onzekere Stijfselzwam of Kerntrilzwam is.
Zijn al weg, soms ga ik kort door de bocht.

sorry.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.