'k Dacht, die zoek ik wel even op

Gestart door magnolia, juli 06, 2007, 19:19:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

magnolia

maar helaas, kan niet zo gauw een gelijkende vinden. Foto is gemaakt aan de Bloemenriviera in Italie
Groeten,
Marien Bultman

Als je kijkt zie je meer!

Goyatlah

Denk dat het dan 3 soorten kan zijn: Bruinrode, Steenrode of Zuidelijke. Werk voor een expert...
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

huysse

Kan het ook een Zwervende zijn?

groet,
Marijke

Sticht


JohnvR

Dat lijkt me wel, vanwege de gele vlek in de vleugelbasis, lichte pterostigma en blauwe onderzijde ogen.

Goyatlah

CiteerKan het ook een Zwervende zijn?

groet,
Marijke
Voel me dom  :(  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

magnolia

CiteerVoel me dom

Maar was deze vergroting van de foto ook al te zien toen jij je mening gaf?
Of heb jij deze bekeken Dolf.
Groeten,
Marien Bultman

Als je kijkt zie je meer!

Goyatlah

Klopt, maar dan nog had ik op de vleugels en de ogen moeten letten (hoewel de zwervende die ik heb gezien wel heel veel roder waren).
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

magnolia

Ik zie op foto's van andere zwervers zwarte strepen onderlangs de segmenten.
Ook bij zelfde gele exemplaren. Komen die strepen nog of zo?
Groeten,
Marien Bultman

Als je kijkt zie je meer!

Jeroen Nagtegaal

Ik vind het niet direct een Zwervende, de Gele vlek is wel erg groote, ik heb het nog nooit gezien bij Zwervende, het zal mij niks verbazen als het een of andere (onder)soort is.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

magnolia

Nog wat uitvergroot?
Groeten,
Marien Bultman

Als je kijkt zie je meer!

JohnvR

#11
CiteerIk zie op foto's van andere zwervers zwarte strepen onderlangs de segmenten.
Ook bij zelfde gele exemplaren. Komen die strepen nog of zo?
Ik ben niet bekend met buitenlandse libellen, dus ik heb de veldgids er nog eens op nageslagen, er van uitgaand dat de in Europa voorkomende libellen daar in staan. Het mannetje van de Zwervende heidelibel heeft nauwelijks een zwarte streep langs het achterlijf. Dat klopt met deze en ook met andere foto's in het soortenoverzicht.

CiteerIk vind het niet direct een Zwervende, de Gele vlek is wel erg groote, ik heb het nog nooit gezien bij Zwervende, het zal mij niks verbazen als het een of andere (onder)soort is.

In de veldgids staat dat de gele vlek in de achtervleugel variabel van grootte is. Geen idee of dat met ondersoorten te maken heeft. In de veldgids wordt gesproken over zeldzame grootvlekkige vorm.

Alhoewel ik dus geen verstand heb van buitenlandse libellen lijkt het me nog steeds te kloppen.

theomuusse

Een doodgewone jonge man Zwervende Heidelibel.
Zo zien alle jonge mannetjes eruit.
Theo