Zeldzaamheden in de WP

Gestart door Vincent Hart, augustus 13, 2014, 18:15:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rob Koelman

Citaat van: Steven Wytema op april 04, 2016, 10:35:44 AMWe 'hebben hem al' natuurlijk recent, maar daarom niet minder zeldzaam:http://www.birdforum.net/showthread.php?t=322030

Citaat van: HPM op april 04, 2016, 10:52:41 AMWaar heb je het over? Een link naar een site waarvoor je moet inloggen is niet erg behulpzaam.

Citaat van: Steven Wytema op april 04, 2016, 15:44:08 PMSorry Herman ik zal het nooit meer doen

Citaat van: HPM op april 04, 2016, 16:07:17 PMEn al die andere lezertjes die geen idee hadden waar het het over had?

Die kunnen er nu vast ook wel om lachen...  ;)
Met vriendelijke groet, Rob

ronald nuiver

Citaat van: HPM op april 04, 2016, 16:07:17 PM
Citaat van: Steven Wytema op april 04, 2016, 15:44:08 PM
Citaat van: HPM op april 04, 2016, 10:52:41 AM
Citaat van: Steven Wytema op april 04, 2016, 10:35:44 AM

We 'hebben hem al' natuurlijk recent, maar daarom niet minder zeldzaam:
http://www.birdforum.net/showthread.php?t=322030

Waar heb je het over?
Een link naar een site waarvoor je moet inloggen is niet erg behulpzaam.
Sorry Herman ik zal het nooit meer doen

En al die andere lezertjes die geen idee hadden waar het het over had?

Lezertjes is wel weer kleinerend hoor!
😀😀😀😀

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Vincent Hart

Ja. Overigens is Birdforum best interessant, en registreren ervoor zowel gratis als niet heel ingewikkeld, dus het overwegen waard.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers



Peter de Vries

Gisteren een Alpenheggenmus in Nederland. Vanmorgen maar liefst 9 vogels op de Großer Feldberg, Taunus, iets ten noordwesten van Frankfurt am Main, Duitsland.
groet,
Peter

Peter de Vries

Update: nu 12 Alpenheggenmussen... 
groet,
Peter

migratorius

#789
Citaat van: Peter de Vries op april 06, 2016, 09:39:05 AM
Update: nu 12 Alpenheggenmussen...
Update: 13 Alpenheggenmussen. Wahnsinn!

Ik ga vanavond maar even naar Halde Haniel (de hoogst toegankelijke puinhoop van het Ruhrgebied), wie weet!

JanHein

Peter de Vries

Op twee andere plekken in Duitsland (Zierenberg, Hessen en Langenenslingen, Baden-Württemberg) vandaag ook elk een Alpenheggenmus.

Bedenk hoe weinig echt fanatieke vogelaars je hier hebt en dat vandaag op drie plekken vogels gevonden zijn... Dit is vast een heel klein topje van de Alpenheggenmussen-berg !
groet,
Peter

Peter de Vries

Citaat van: migratorius op april 06, 2016, 11:28:16 AM
Citaat van: Peter de Vries op april 06, 2016, 09:39:05 AM
Update: nu 12 Alpenheggenmussen...
Update: 13 Alpenheggenmussen. Wahnsinn!

Ik ga vanavond maar even naar Halde Haniel (de hoogst toegankelijke puinhoop van het Ruhrgebied), wie weet!

JanHein

Vanmorgen hier minimaal 17 vogels...
groet,
Peter

HPM

Citaat van: Peter de Vries op april 07, 2016, 09:28:02 AM
Citaat van: migratorius op april 06, 2016, 11:28:16 AM
Citaat van: Peter de Vries op april 06, 2016, 09:39:05 AM
Update: nu 12 Alpenheggenmussen...
Update: 13 Alpenheggenmussen. Wahnsinn!

Ik ga vanavond maar even naar Halde Haniel (de hoogst toegankelijke puinhoop van het Ruhrgebied), wie weet!

JanHein

Vanmorgen hier minimaal 17 vogels...

Volgens Ornitho: Großer Feldberg 17, Zierenberg 1
Herman van der Meer

migratorius

Citaat van: Peter de Vries op april 06, 2016, 19:33:17 PM
Op twee andere plekken in Duitsland (Zierenberg, Hessen en Langenenslingen, Baden-Württemberg) vandaag ook elk een Alpenheggenmus.

Bedenk hoe weinig echt fanatieke vogelaars je hier hebt en dat vandaag op drie plekken vogels gevonden zijn... Dit is vast een heel klein topje van de Alpenheggenmussen-berg !
Ook gisteren nog eentje bij Schömberg (Baden-Württemberg), dus vier plekken. Er heeft blijkbaar niemand bij Winterberg gezocht (maar volgens mijn collega's komen daar toch alleen maar Nederlanders!)
Inmiddels 20 op de Große Feldberg.

JanHein

Peter de Vries

Citaat van: migratorius op april 07, 2016, 15:47:40 PM
Citaat van: Peter de Vries op april 06, 2016, 19:33:17 PM
Op twee andere plekken in Duitsland (Zierenberg, Hessen en Langenenslingen, Baden-Württemberg) vandaag ook elk een Alpenheggenmus.

Bedenk hoe weinig echt fanatieke vogelaars je hier hebt en dat vandaag op drie plekken vogels gevonden zijn... Dit is vast een heel klein topje van de Alpenheggenmussen-berg !
Ook gisteren nog eentje bij Schömberg (Baden-Württemberg), dus vier plekken. Er heeft blijkbaar niemand bij Winterberg gezocht (maar volgens mijn collega's komen daar toch alleen maar Nederlanders!)
Inmiddels 20 op de Große Feldberg.

JanHein

En vanmiddag twee op Zierenberg (gisteren daar een vogel)
groet,
Peter

HPM

Een heuse invasie. Zouden er dan ook in Nederland niet meer zitten?
Overigens zegt Ornitho 17-20
Herman van der Meer

migratorius

Citaat van: HPM op april 07, 2016, 15:58:44 PM
Een heuse invasie. Zouden er dan ook in Nederland niet meer zitten?
Overigens zegt Ornitho 17-20
Dat klopt, want niet iedere vogelaar heeft er 20 gezien. Als er eentje "3" invult staat er 3-20...

JanHein

Peter de Vries

#797
Het gaat maar door: 18:20 uur twee Alpenheggenmussen bij Cuxhaven, NI. Opvallend is dat de vogels veel  samen met Beflijsters worden gezien. Ook deze twee zitten tussen Beflijsters.

Update: bij Zierenberg nu 3 vogels.
groet,
Peter

Edwin Russer

Onbevestigde waarneming dat de Albatros vandaag weer bij Helgoland is waargenomen.


https://www.facebook.com/Helgolandde-334809069874997/?fref=nf
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

migratorius

Citaat van: Peter de Vries op april 07, 2016, 18:28:34 PM
Het gaat maar door: 18:20 uur twee Alpenheggenmussen bij Cuxhaven, NI. Opvallend is dat de vogels veel  samen met Beflijsters worden gezien. Ook deze twee zitten tussen Beflijsters.

Update: bij Zierenberg nu 3 vogels.
Beflijsters houden van hetzelfde biotoop... Die had ik dus wél in Bottrop!

JanHein

Peter de Vries

Gisteren gevonden en vanmorgen nog aanwezig: zanggors op Amrum, Duitsland
groet,
Peter

Peter de Vries

2 sneeuwvinken waren gisteren aanwezig bij Wasserkuppe, Hessen. Vandaag zijn 4 alpenheggenmussen te vinden bij Zierenberg.
groet,
Peter

frankneijts

Citaat van: Peter de Vries op april 08, 2016, 14:39:10 PM
2 sneeuwvinken waren gisteren aanwezig bij Wasserkuppe, Hessen. Vandaag zijn 4 alpenheggenmussen te vinden bij Zierenberg.

Peter en Jan Hein: zijn die paar scherpe Duitsers ("Bedenk hoe weinig echt fanatieke vogelaars je hier hebt ..")nou zo goed, zijn ze stiekem toch met (veel) méér of geldt ook hier de Gary Lineker-voetbalwijsheid ...? 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Peter de Vries

Citaat van: frankneijts op april 08, 2016, 17:43:56 PM
Citaat van: Peter de Vries op april 08, 2016, 14:39:10 PM
2 sneeuwvinken waren gisteren aanwezig bij Wasserkuppe, Hessen. Vandaag zijn 4 alpenheggenmussen te vinden bij Zierenberg.

Peter en Jan Hein: zijn die paar scherpe Duitsers ("Bedenk hoe weinig echt fanatieke vogelaars je hier hebt ..")nou zo goed, zijn ze stiekem toch met (veel) méér of geldt ook hier de Gary Lineker-voetbalwijsheid ...? 8)

Frank, hou het maar op een combinatie van alles wat je noemt.

Overigens is zojuist de albatros weer gezien op Helgoland.
groet,
Peter

vincentvanderspek

Zoveel alpenheggenmussen en ook sneeuwvink: iemand enig idee wat er in de Alpen gaande is?
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper

Peter de Vries

Citaat van: vincentvanderspek op april 09, 2016, 08:24:34 AM
Zoveel alpenheggenmussen en ook sneeuwvink: iemand enig idee wat er in de Alpen gaande is?

Nu ook Sneeuwvink op Helgoland... Als het daar kan, waarom dan niet op een van onze eilanden?

Heb al wat navraag gedaan, in de Alpen is niets bijzonders (qua weersomstandigheden) gaande...
groet,
Peter

Predator

Wat blijft de natuur toch onvoorspelbaar en daarom zo interessant.
Wie vindt bij ons de eerste sneeuwvink (2e alpenheggenmus is ook goed)
Groet, Maarten

Thijs Fijen

Ik kreeg de indruk dat het een matige winter voor sneeuw was in de Alpen. Wellicht een relatief voedselrijke winter en daardoor weinig sterfte? Nu in het voorjaar dan zwerfgedrag?
Thijs Fijen

gerdwichers8

Misschien juist niet. Zachte winter; veel aantasting van het voedsel door microben en schimmels etc. Voedsel is in het vroege voorjaar doorgaans juist erg schaars.

Theo Linders

Citaat van: Thijs Fijen op april 09, 2016, 11:33:05 AM
Ik kreeg de indruk dat het een matige winter voor sneeuw was in de Alpen. Wellicht een relatief voedselrijke winter en daardoor weinig sterfte? Nu in het voorjaar dan zwerfgedrag?

Het was iig in Zwitserland inderdaad een zachte winter, al is het eind februari en de eerste 2-3 weken van maart nog goed koud geweest.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de