Citaat van: caliprobola op januari 31, 2015, 00:13:37 amEn in een openbare groep ophttps://www.facebook.com/birdingicelandIk opteer voor een hybride.Theo
En in een openbare groep ophttps://www.facebook.com/birdingiceland
Het "string of pearls" patroon is wel aardig, maar ik vond de vleugelpunten ook wat donker (ik kon ook geen grote mirror op P10 zien).
Vandaag vond een team van het Finnish Lesser White-fronted Goose team een groep van maar liefst 2000 Dwergganzen in het NW van Iran (ja ik weet het, is net buiten WP).
Citaat van: Cygnus op februari 02, 2015, 15:10:19 pmVandaag vond een team van het Finnish Lesser White-fronted Goose team een groep van maar liefst 2000 Dwergganzen in het NW van Iran (ja ik weet het, is net buiten WP).Zo....dat is gaaf! Waar zouden die vandaan komen? Is er ergens op internet al iets meer info iver deze waarneming?
Citaat van: JohanvantBosch op februari 02, 2015, 16:54:57 pmCitaat van: Cygnus op februari 02, 2015, 15:10:19 pmVandaag vond een team van het Finnish Lesser White-fronted Goose team een groep van maar liefst 2000 Dwergganzen in het NW van Iran (ja ik weet het, is net buiten WP).Zo....dat is gaaf! Waar zouden die vandaan komen? Is er ergens op internet al iets meer info iver deze waarneming?Het betreft waarschijnlijk dezelfde groep vogels die in eerdere jaren soms in de herfst in Azerbaijdzan werden gezien (maximaal 5340 exemplaren in 2007/2008 in Kizil Agach). Aangenomen mag worden dat dit vogels zijn die hun oorsprong hebben in Midden-Siberie. Meer informatie over de expeditie naar Iran van het Finse team is waarschijnlijk binnenkort te vinden of www.piskulka.net. De expeditie is vandaag pas begonnen, dus al meteen een spectaculair begin.
Niks mis mee; prima Beringmeeuw!Waarom zien zoveel mensen op internet eigenlijk spoken/hybriden? Bij iedere Pontische, Thayers, Kamtsjatka- of Beringmeeuw begint er altijd wel iemand op internet te roepen "hybrideeeeeuuh"!
Het blijkt helaas een (behoorlijk!) afwijkende Zilvermeeuw te zijn. De brede witte band langs de tertials is anders niet te verklaren.