Hoofdmenu

agressieve havik

Gestart door Diederick Meinen, oktober 07, 2005, 12:02:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Diederick Meinen

grappig bericht (niet voor het hondje...)

Havik valt hondje aan

Uitgegeven: 7 oktober 2005 11:56

ABERDEEN - Een havik heeft in Aberdeen zijn agressie op een hondje gericht. De roofvogel was door de gemeente ingehuurd om meeuwen te verjagen die overlast bezorgden bij een verpleeghuis. Dat meldde de Britse krant The Herald vrijdag.
De driejarige Yorkshire terrier Brambles had samen met haar baasje iemand in het verpleeghuis bezocht. Ineens steeg de havik op uit een boom en stortte zich boven op Brambles. De havik, Aurora, sleurde Brambles enkele meters mee, maar moest uiteindelijk loslaten.  

Brambles was gewond aan haar ogen, schouder en bek, maar zal volgens de dierenarts volledig herstellen. De gemeente heeft Aurora ontslagen. Ze wordt vervangen door een andere havik.

Groet, Diederick

Dragonfly

Ze hebben de vogel ontslagen :D

Maar wel sneu voor het hondje.
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

-Arthy-

Of zo'n havik het nou bij een meeuw of een hondje doet, voor mij allemaal hetzelfde...
Rick Gevers

Bram Rijksen

Doet me denken aan het teckeltje dat in west Duitsland ineens spoorloos was. Totdat ze het riempje vonden in het nest van de plaatstelijk wereldberoemde Oehoe's, die daar al jaren broedden...

Dragonfly

:blink:
De oehoe's hebben dus een lekker maal gehad!
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Antonie Blom

Ik heb in Noorwegen gezien dat een stel Grote Jagers bijan een hondje te pakken hadden, het baasje kon het nog net redden. Het had wel spectaculair geweest.

Met vriendelijke groet,
Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.

BWoets

Is dat zo vreemd dan...? Hier hebben we een Buizerd welke fiestende mensen aanvalt..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

tekenaar

Het is natuurlijk wel de vraag welke roofvogelsoort het betrof. De kans is groot dat het een Amerikaanse buizerd soort is (allemaal 'hawk' genoemd), waarschijnlijk een harris hawk (meest hiervoor gebruikte vogelsoort). En dus waarschijnlijk geen Europese havik.  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

RWester

Hallo allemaal,

Of het nou Houtduiven, Hazen of Hondjes zijn, de zwaksten worden aangepakt, natuurlijke selectie noemen we dat...En zo'n Havik heeft daar gewoon oog voor, die heeft iets gezien wat 't baasje nog niet had gezien. Anyway, je zal maar zo'n braakbal vinden...  :lol:

Remco Wester
VWG Nijmegen
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


joost_gabriels

bij ons in het boist zit ook
een kromsnavel te broeden
moet ik dan snel op schieten snel door het bos krossen
en uit kijken
dat hij me niet pikt whahah
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

harderbroek

CiteerHavik valt hondje aan

Leuk berciht Diederik.

Zelf ben ik aangevallen door een Havik vrouw tijdens het meten van de eieren
( in dit geval dus niet de zwakste Remco)

Maar ja kan me wel voorstellen als je het nest wilt verdedigen. Niet alle havikken reageren zo fel maar deze leverde me toch een kras op mijn hoofd.
De snelheden waren soms niet bij te houden door in de boom heen en weer te slingeren.

Wel een ervaring die ik niet zou willen missen trouwens.

m.v.g.
Rob
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

RWester

Hoe heet die vogelaar ook al weer met één oog minder nu? Doe je wel voorzichtig Rob :duim:  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Corryabbink

#12
Ooit was ik tijdens inventarisatiewerkzaamheden onverwachts in de buurt van een haviksnest. De havik wou me aanvallen maar met de rugzak op mijn hoofd kon ik wegkomen. Wanneer ik te dicht in de buurt van het nest kwam begon het spelletje opnieuw. Ze zijn razendsnel en scheerden na de nodige waarschuwingen rakelings over me heen zodat ik al snel begreep waar het nest zat en er wel uit de buurt wou blijven.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

wj_emsens

Wel een trieste zaak voor de eigenaars. Wij hebben zelf ook een Yorkshire terrier, een geweldig hondje.  
Willem-Jan Emsens

RWester

CiteerWel een trieste zaak voor de eigenaars. Wij hebben zelf ook een Yorkshire terrier, een geweldig hondje.

Ik denk dat een hondje een extra blokje om hélemaal niet erg vind... :rolleyes:  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester