Onbekend geluid

Gestart door ZLHaberham, augustus 07, 2014, 22:50:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

ZLHaberham

Niet mijn waarneming, maar vanaf volgende week kom ik er weer dagelijks en ben erg benieuwd. Ik heb werkelijk geen idee; dacht even aan een goudvink (die broedde dit jaar waarschijnlijk op die plek, net als honderdmiljoen groenlingen, heggenmussen en allerlei Sylvia's), maar het lijkt me toch wat anders.

Iemand een idee? BVD...

August

De hele wereld populatie of zelfs meer  ! aan groenlingen broed dus op die ene plek? Dat is echt heel bijzonder  ;)
August van Rijn

OlivierO

Citaat van: August op augustus 07, 2014, 23:40:46 PM
De hele wereld populatie of zelfs meer  ! aan groenlingen broed dus op die ene plek? Dat is echt heel bijzonder  ;)

;D ;D ;D

Ik dacht aan tjiftjaf, al is het toch wat afwijkend van de roep die we gewoon zijn, vooral veel snel. Maar bon, vergelijk het eens:

http://www.xeno-canto.org/181296
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

HPM

Het klinkt meer als een boomklever maar gezien de locatie lijkt me dat niet waarschijnlijk
Herman van der Meer

ZLHaberham

Boomklever kan best; die komt ruimschoots voor in de naastgelegen parken, en ik heb er daar wel eens eentje in mijn hand gehad die bij ons tegen het raam vloog. Dank, ik zal de waarnemer hierop wijzen!

mgieskens

Alleen afgaande op het geluid lijkt mij een Boomklever waarschijnlijker dan een Tjiftjaf. Die laatste kent wel een roep die hier een beetje op lijkt, maar is toch wel anders.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft