Klein Wantsje.

Gestart door Theo Aaldijk, augustus 02, 2014, 21:53:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Theo Aaldijk

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/86883147
Wants onbekend - Heteroptera indet. gezien op 2014-08-01 Oosterhout (NB) - Dommelbergen
Foto's:

bij voorbaat dank Theo Aaldijk
Groet, Theo Aaldijk

Arp

Hoi Theo.

Kelidocerys sp., waarschijnlijk resedae
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Theo Aaldijk

Hoi Arp,

Eergisteren een plaag van deze beestjes in de tuin, wel honderden. Komen denk ik uit de Taxushaag.
Groet, Theo Aaldijk

Arp

of een in de buurt staande Berk?!

thijsdegraaf

http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/biologie/vertellen-kevertje-honderden-tussenwand-caravan.235102 Deze meneer mailde me dat hij dit jaar weer op dezelfde camping stond en dat het op een ramp begon te lijken. De caravans onder berken zagen zwart van de wantsjes.
Ik merk bij mij ook dat het meer is dan anders. Veel nimfjes waaien van de berk op onze tafel in de tuin. Het is natuurlijk een heel zachte winter geweest, dus ik denk, dat alle overwinteraars het overleefd hebben.
Ik merk op m'n teller van mijn website, dat veel mensen via deze vraag op mijn site komen. Ik denk dus dat het op meer campings op het ogenblik een probleem is en dat mensen die naar informatie zoeken op deze vraag terecht komen.

Arp

Heerlijk, die twee reacties na die van jou  ;D

thijsdegraaf

Ja leuk he.

Arp

Ah, die site werkt omgekeerd chronologisch - ik dacht aanvankelijk dat ze jou corrigeerden - maar evengoed een leuke illustratie van hoe mensen naar insecten kijken :)

thijsdegraaf

Oh.. ik had dat stuk van mijn antwoord al weer weggehaald. Het is van twee jaar geleden. Na een poosje kun je niet meer antwoorden. De vragensteller, mag dan kiezen aan welk antwoord hij het meeste had. Dat komt dan bovenaan te staan. Daarna heb ik nog enkele keren via de mail contact met hem gehad.
Deze week kreeg ik dus weer een mailtje. Dus een advies voor beginnende campinghouders: Plaats geen berken.  ;D

Arp

Citaat van: thijsdegraaf op augustus 03, 2014, 14:42:39 PM
Dus een advies voor beginnende campinghouders: Plaats geen berken.  ;D
Ik ruik het begin van een bloeiende tweede carriĆ«re als campinghouderconsultant  :P

thijsdegraaf