Beste Anne,
Het spijt me zeer, maar dit wordt zeker NIET door iedereen enorm gewaardeerd, ikzelf vind het ook altijd maar vreemd gevonden dat zomaar allerlei waarnemingen worden aangepast, en heb dat ook wel eens aangegeven toen zomaar waarnemingen van mij werden aangepast. Hiernaast hoor ik ook regelmatig van anderen dat ze het gedrag van sommige libellen-admins niet altijd waarderen (zowel op het forum, waar sommige berichten wat arrogant overkomen ("beetje flauw", "door iedereen"), als bij de waarnemingen zelf).
Er is altijd aangegeven dat de waarneming van de waarnemer zelf is en blijft. Dat een admin soms een waarneming op zeker zet om gelijk goed te keuren heb ik zelf helemaal geen problemen mee, dat bespaart een boel tijd voor de vrijwilligers. Valideren: helemaal prima, dat is het werk van de validator, tenslotte. Als er duidelijk een andere soort op een foto staat, en de waarnemer reageert na enige tijd niet op een opmerking en de waarneming wordt aangepast; kan ik mee leven. Echter: meer vooral niet. Ik besef me zeker dat het allemaal tijd kost, en jullie (we..) vrijwilligers zijn, echter soms heb ik het idee dat het (vooral bij deze soortgroep) allemaal wat te snel gaat, en sommige validators iets te snel dingen zelf aanpassen.
In dit geval ben ik het ook zeker met Trees eens dat ze wat geirriteerd raakt, hoewel het natuurlijk wel jammer is van een mogelijk interessante waarneming.
Ik stel wel voor dat jullie als validatoren misschien een keertje een discussie hierover houden of beginnen, eventueel zelfs met validatoren en gebruikers uit andere soortgroepen, om eens rustig in het algemeen wat meningen bij elkaar te krijgen om te zien hoe mensen er echt over denken.