Hoofdmenu

Locus-kaarten

Gestart door Alex Kwak, juli 28, 2014, 01:23:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Vanaf Android 4.4.2 Mogen app's alleen schrijven in hun eiegn directories. Het download van OSM-kaarten naar bijvoorbeeld de directory [sdkaart]/kaarten is dus niet meer mogelijk. Vandaar dat deze nu naar de directory [sdkaart]/obsmapp/osm worden geplaatst. Deze directory wordt namelijk door ObsMapp zelf aangemaakt.

Klachten bij Google.  :police:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerard Troost

Maar lezen kan toch wel? Schrijven, dus downloaden naar de default ObsMapp map. En lezen in de ingestelde directory.
Overigens heb ik het nu zo ingesteld dat de ObsMapp map ook in Locus zichtbaar is. Werkt ook (precies zoals ik hierboven beschrijf).
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Alex Kwak

Citaat van: gtroost op juli 28, 2014, 11:44:08 AM
Schrijven, dus downloaden naar de default ObsMapp map. En lezen in de ingestelde directory.

Je mag alleen schrijven in je eigen directory, en dan heeft lezen uit een andere directory niet zoveel zin...
Tenzij je wilt lezen uit meerdere direcotries, maar dan wordt het mijns inziens nodeloos (nog?) ingewikkelder.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: gtroost op juli 28, 2014, 11:44:08 AM
Overigens heb ik het nu zo ingesteld dat de ObsMapp map ook in Locus zichtbaar is. Werkt ook (precies zoals ik hierboven beschrijf).

:duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Remon

Hoe krijg je dat in Locus voor elkaar? Mij mij worden de kaarten in Locus nog uit Locus/mapsVector gehaald. Die in obsmapp dus uit gelijknamige Obsmapp map. Ik ga er vanuit dat ik ze nu dus dubbel heb (moet nog even cheken).

Menno H

#5
Bedankt voor jullie reacties Alex & Gerard,

Met dank aan Gerard heb ik nu de kaarten onder [storage]/obsmapp/osm staan en kan ik de kaarten die hier staan in het tabblad VectorMap in Locus openen.
Hoe? Open in Locus het tabblad VectorMaps. Klik op instellingen rechtsboven (drie blokjes embleem). Klik op 'kaarten toevoegen'. Hier kun je via een verkenner naar de plek waar je osm in obsmapp staan ([storage]/obsmapp/osm). klik op 'toevoegen' onderaan de popup en de kaarten worden dan toegevoegd in VectorMaps.
Groeten,
Menno

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Remon

ik krijg een foutmelding als ik die map doorlink zoals Menno beschrijft:
FileOpenResult [succes=false, errmorMessage = reading magic byte has failed]

:huh:

Andre321

#8
Ik krijg ook een melding als ik dit in Locus free doe (Huawei Y300, Android 4.1.1)


Citeer [storage]/obsmapp/osm staan en kan ik de kaarten die hier staan in het tabblad VectorMap in Locus openen.
1.Open in Locus het tabblad VectorMaps.
2.Klik op instellingen rechtsboven (drie blokjes embleem).
3.Klik op 'kaarten toevoegen'.
4.Hier kun je via een verkenner naar de plek waar je osm in obsmapp staan ([storage]/obsmapp/osm).
5.klik op 'toevoegen' onderaan de popup en de kaarten worden dan toegevoegd in VectorMaps.


Bij 5 krijg ik de melding
Probleem met
'benelux_plus_2.map'
Deze deed het wel gewoon in Obsmapp, behalve dat ie wat langzaam laadde


Als ik daarna met een bestandsviewer ' benelux_plus_2.map' aanraak zegt het 'Openen niet mogelijk'. In Obsmapp lijkt alles echter gewoon te werken.

Overigens verplaatste ik de ' benelux_plus_2.map'  niet maar kopieerde ik deze.

Android 4.1.1


MET OBSMAP LOCUS Directory Lezen

Ga ik naar Instellingen->LocatieInstellingen->Locusmapsdirecotry
En zet ik dit op /storage/sdcard0/Locus/mapsVector

Dan lijkt dit binnen enkele seconden te werken.

hiskodevries

#9
mensen, jullie locus problemen horen hier niet thuis. zie de titel van het onderwerp.

[edit] Topic afgesplitst door Alex
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gerard Troost

Citaat van: Alex Kwak op juli 28, 2014, 16:11:45 PM
Citaat van: gtroost op juli 28, 2014, 11:44:08 AM
Schrijven, dus downloaden naar de default ObsMapp map. En lezen in de ingestelde directory.

Je mag alleen schrijven in je eigen directory, en dan heeft lezen uit een andere directory niet zoveel zin...
Tenzij je wilt lezen uit meerdere direcotries, maar dan wordt het mijns inziens nodeloos (nog?) ingewikkelder.
Ik bedoelde inderdaad lezen uit meerdere mappen. Gezien de problemen hierboven kan het zijn dat op heel nieuwe versies van Android je ook niet kunt lezen uit "andermans" mappen? Dan moet je dus vector files op meerdere plekken hebben (of in een gedeelde map -> geen idee of dat kan?). Ik heb de nieuwste versies van Android niet bij de hand.

Overigens vraag ik me af waarom je wel files kunt verplaatsen (is toch ook schrijven in de orginele map -> namelijk verwijderen?)
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Andre321

Ik schreef geloof ik verplaatsen, maar het was kopieren.

OBSMAP kan bij mij wel ' [/size]benelux_plus_2.map' [size=78%]uit de LOCUS\vector map lezen.[/size][/font]
Locus kan blijkbaar niet  [/size]' [size=78%][/size][/size]benelux_plus_2.map' [size=78%]uit de OBSMAP\osm kaarten lezen....[/size][/font]



[/size]
Citeer[/size]Bij 5 krijg ik de melding[/size]Probleem met 'benelux_plus_2.map'[/font]Deze deed het wel gewoon in Obsmapp, behalve dat ie wat langzaam laadde
[/size][/font]

Remon

Ik krijg het doorlinken vanuit Locus naar de obsmapp/maps directory niet voor elkaar zonder foutmeldingen, dus ik heb alle maps nu maar 2x op mn sd-kaart gezet.
Beetje omslachtig, maar als Locus zo loopt te klooien moet t maar...  :rolleye:

Gerard Troost

Alex,
Kun je alleen niet schrijven naar "andermans" mappen? Of ook niet lezen?
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Alex Kwak

Citaat van: gtroost op augustus 08, 2014, 12:36:35 PM
Kun je alleen niet schrijven naar "andermans" mappen? Of ook niet lezen?

Je kan alleen niet schrijven, althans dat vermoed ik.
Google is op de een of andere manier erg terughoudend in het geven van info  :(
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel123

#15
CiteerGa ik naar Instellingen->LocatieInstellingen->Locusmapsdirecotry
En zet ik dit op /storage/sdcard0/Locus/mapsVector
Dan lijkt dit binnen enkele seconden te werken.



Op een tablet heb ik
sdcard1 als SDcard.  Moet het sdcard0 zijn?


/storage/emulated/
/storage/sdcard0/    (een virtuele sdcard)
/storage/sdcard1/   (een echte sdcard)
???                          USBaansluiting waar ook opslag aan gekoppeld kan worden

De instelling Geheugencard heb ik nu op /storage/sdcard1/
Locus maps directory   /storage/sdcard1/Locus/maps/


http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219658.0

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!