Hoofdmenu

paddestoelen

Gestart door Ellen Luijks, oktober 05, 2005, 16:21:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ellen Luijks

Beste mensen,

Ik heb foto's van paddestoelen en ik heb een dik paddestoelenboek. Op zich niet zo bijzonder en de meeste foto's heb ik op naam. Tenminste ik hoop op de goeie naam. Maar ik heb nu nog 15 foto's waar ik niet uit kom. Sommige denk ik te weten, zoals deze:
paddestoel

Ik denk dat het een Roodbruine slanke amaniet is. Als het iets anders is geloof ik het meteen, want het lukt me gewoon niet om er verstand van te krijgen.

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Ellen Luijks
Groetjes

Ellen

Elachista

Psilocybe fascicularis, een gewone zwavelkop..
Groet,
Tymo

Ellen Luijks

dank je. Ik begin nu wel te twijfelen aan al die anderen die ik al een naam heb gegeven.
En dit geeft maar eens aan dat ik dit aan de deskundigen moet overlaten.

In ieder geval Hartelijk DANK!!!
Groetjes

Ellen

laatvlieger

Eigenlijk zou je een paar keer met een paddestoelen excursie bij jou in de buurt mee moeten gaan. En dan de gewone soorten proberen te leren kennen. Laat je dan ook informeren over een goed paddestoelenboek (ik vind zelf Paddestoelen van West-Europa van Phillips erg goed, als beginner)

Als je dan de gewone soorten een beetje kent, dan leer je vanzelf bijzondere dingen te zien en die bijzonderheden moet je dan vaak aan een kenner over laten. (maar  dat is niet erg want daar is het een kenner voor). Zo doe ik het ook met alles. Ik leer de enigszins gewone dingen bij mij in de buurt en als ik er niet uitkom ga ik erachteraan. Niet alleen met paddestoelen maar ook met insecten en planten doe ik dat zo.

Succes!!  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Dragonfly

Hint: het IVN geeft overal paddestoelenexcursies in het land. Ik ben ook meegeweest en je leert veel bij!
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Ellen Luijks

Hoi,

Dat boek van Philips dat heb ik. Maar dat is ook het enige paddestoelenboek dat ik heb.

Volgende week woensdagavond is er van het IVN een lezing over paddestoelen ik was al van plan om daar heen te gaan.
Dus ik probeer het wel.

Groetjes,

Groetjes

Ellen