paddestoelen bij ons in het park

Gestart door han, juli 01, 2007, 16:06:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

han

Kan iemand mij vertellen wat voor paddestoelen dit zijn? Ze zijn gisteren bij ons in het park gefotografeerd
Met vriendelijke groeten,

Han van Mameren

han

Bedankt voor de reactie. Ik heb onder een duidelijkere foto gevoegd. Misschien zijn ze nu wel herkenbaar?
Met vriendelijke groeten,

Han van Mameren

han

Ik ben er nog langsgeweest. Helaas is alles helemaal verrot (pikzwart)
Met vriendelijke groeten,

Han van Mameren

han

Ik heb nog een aantal andere foto's van paddestoelen. Weet iemand wat voor soorten dat zijn?
Met vriendelijke groeten,

Han van Mameren

han

Met vriendelijke groeten,

Han van Mameren

Ismael

Groeten Ismaƫl Wind

han

Met vriendelijke groeten,

Han van Mameren

han

Hier dezelfde paddestoel, waarbij de steel beter te zien is
Met vriendelijke groeten,

Han van Mameren

han

Met vriendelijke groeten,

Han van Mameren

knabenkraut

groetjes,
Dini

han

En wat is dit voor paddestoel, Foto 5?
Met vriendelijke groeten,

Han van Mameren

han

Dit is de hoed, en hij heeft een steeltje. De rest weet ik niet meer. Het is een oudere foto.
Met vriendelijke groeten,

Han van Mameren

han

Welke soort is dit, Foto 6?
Met vriendelijke groeten,

Han van Mameren

han

Met vriendelijke groeten,

Han van Mameren

wim veraghtert

#14
Beste Han,

Met dergelijke foto's kunnen we erg weinig. Je kan niet verwachten dat we over alle foto's iets zinnigs kunnen zeggen.
Graag meerdere foto's van plaatjes, steel, onderzijde, etc. zoals bijv. Spanjool dat vrij consequent doet. Bovendien moeten we echt meer gegevens hebben, die je uit de foto niet kan afleiden. Merkte je een bijzondere geur op? Was de steel taai of brak hij gemakkelijk? etc.
Bij Russula's is het nodig een stukje te proeven om na te gaan of hij scherp of mild smaakt. Bij melkzwammen is het nodig te kijken of de melk geel verkleurt op een wit doekje.
Daarnaast zijn vindplaatsgegevens ook erg belangrijk: begeleidende boomsoort(en), bodemgesteldheid, etc.

Voor meer tips, zie pinned topics.

Groetjes,
Wim
admin nachtvlinders waarnemingen.be

han

Wim en Gerrit. Dat heb ik inmiddels ook begrepen na het lezen van de determinatie criteria. Als ik weer paddestoelen ga fotograferen ga ik mij ook hier aan proberen te houden. Echterik heb nog een aantal foto's waar ik toch een uitspraak over zou willen hebben. Ik begrijp ook wel dat het uitspraken zijn in de trant van waarschijnlijk die of die. Daar ben ik echter al blij mee, vandaar dat ik toch foto's wil blijven plaatsen, zoals de volgende Foto 8.
Met vriendelijke groeten,

Han van Mameren

han

En welke soort is deze, Foto 9?
Met vriendelijke groeten,

Han van Mameren

han

Gerrit,

Bedankt. Ik ga de foto's uitprinten met de vragen die jiji erbij geschreven hebt. Als ik ze dan meer zie kan ik een en ander uitvoeren. Kan jij onderstaande foto ook beantwoorden, Foto 10?
Met vriendelijke groeten,

Han van Mameren

han

Gerrit,

Is onderstaande paddestoel misschien ook een franjehoed, Foto 11?
Met vriendelijke groeten,

Han van Mameren