insektenexcursie waarneming.nl

Gestart door Mark van Veen, juli 01, 2007, 09:56:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

Mark van Veen

Han en ik hebben het plan opgevat een insektenexcursie voor waarneming.nl te organiseren. We hopen op die manier in het veld met elkaar kennis te kunnen maken.

Waar: Op de Veluwe in de buurt van Garderen. Preciese lokatie wordt nog bekend gemaakt (hangt even af van toestemmingen en aanloop).

Wanneer: zaterdag 14 juli, 13:00.

Als je wilt komen, meldt het dan even in dit topic.

groet,

Mark van Veen

Andre321

#1
Leuk,
Als ik in de buurt ben komt ik langs. Zet het tzt ook in de kalender..dan is de kans dat ik er op tijd aan denk groter..

Louis.Boumans

Hoi Mark,

ik wil ook wel komen  :D .  Louis

Jan Zwaaneveld

Goed idee! Ik ben er in principe voor in. Maar omdat ik waarschijnlijk met het ov moet komen, moet de plek wel een beetje bereikbaar zijn. Ik kan op dit moment nog niet met 100% zekerheid toezeggen, maar in principe: ja.
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

Mark van Veen

Door hier te melden nemen de carpool-mogelijkheden toe. Ik heb plaats voor 4 en kan langs een handig station rijden. Als er meer mensen met een auto komen en anderen mee willen nemen kan dat hier onderling geregeld worden.
groet,

Mark van Veen

mcbud

Niks voor leken, zeker?

(echte leken, bedoel ik)

vr gr, marc

Imperator

erg leuk initiatief! Als het me lukt dan kom ik.  
vriendelijke groet,

Trees

AndreVrijens

Goed plan Mark en Han, een mooie gelegenheid om kennis te maken met de kenners.. ;)
Ik kom! (carpoolers een beetje op de route wil ik graag oppikken)
mvg.  AndrĂ©

han.endt

#8
CiteerNiks voor leken, zeker?

(echte leken, bedoel ik)

vr gr, marc
Het is de bedoeling dat iedereen er wat van kan oppikken. Ook zal er af en toe inderdaad wat dieper op de determinatie worden ingegaan. Ligt er ook een beetje aan wat we tegenkomen en in hoeverre er interesse voor is. Planten zullen er ook zeker te zien zijn.

Mark van Veen

#9
We spreken af aan de noordpunt van het Speulderveld, op coordinaat 178,06-476.237 is een parkeerplaats. Als je van Speuld naar Staverden rijdt is dat ongeveer 50m ten westen van de kruizing (een rotonde) met de Flevoweg.

Van google maps af gekeken: A1 afslag Kootwijk, Richting Nieuw-Millingen rijden, bij rotonde met N344 rechtdoor, de N302 vervolgen. Weg loopt langs Speulderveld, neem aan noordkant afslag links richting Speuld en meteen links parkeerterrein op.

Ben je aan de late kant: het terrein is open en je ziet/hoort ons wel.

Wanneer: zaterdag 14 juli, 13:00. Is het heel slecht weer, check dan dit topic nog even!
groet,

Mark van Veen

henkvanwoerden

Hallo Han, Mark en anderen,

Een heel leuk initiatief. Ik hoop als het enigzins kan, van de partij te zijn. Ik kom uit Apeldoorn met de auto. Eventuele carpoolers kan ik wel oppikken.

Groet,

Henk van Woerden.
Met vriendelijke groet,

Henk.

Louis.Boumans

Hoi,

ik neem me voor te komen, als het weer geschikt is, met de auto vanuit Soest. Mochten er meer uit deze richting komen of op een nabij station willen worden opgepikt, dan kunnen we samen rijden.

Louis

Jan Zwaaneveld

Helaas, het gaat me niet lukken om erbij te zijn. Hopelijk een volgende keer. Ik wens jullie in ieder geval een heel geslaagde excursie toe.
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

marcel123

CiteerIk kom! (carpoolers een beetje op de route wil ik graag oppikken)
en je vertrekpunt?

AndreVrijens

Ik vertrek vanuit Den Helder (lekker centraal :lol: )
Ik dacht nog zo.. dit staat bij mijn profiel, dat hoef ik er niet bij te zetten.
Mijn route gaat langs Alkmaar, Amsterdam, Hilversum, Amersfoort, Speulderveld.
mvg.  AndrĂ©

Menko Vlaardingerbroek

Beetje late aanmelding, maar ik kom ook graag.
Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek
Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

Northwinds


han.endt

CiteerEn hoe was het???
:)

Gr.
Peter
Was erg gezellig. Leuke dingen gezien, maar er schijnt een excursieverslag te komen.

Menko Vlaardingerbroek

Was echt de moeite waard. Is voor herhaling vatbaar.
Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

henkvanwoerden

Geslaagde excursie. Jammer genoeg moest ik er al om drie uur vandoor. Mooi terrein, niet alleen voor insecten maar ook wat de flora betreft. Een eventuele volgende keer hoop ik er zeker weer bij te zijn. Met name de daar vliegende Gentiaanblauwtjes, waren erg bijzonder en niet te vergeten de gezamelijke kennis van de deelnemers.

Met vriendelijke groet,

Henk van Woerden.
Met vriendelijke groet,

Henk.

Mark van Veen

Zie het verslag op http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...=0&#entry223755.

Aan de andere excursiedeelnemers: post rustig je eigen versie en foto's als een reply in dat topic!
groet,

Mark van Veen