halsschilden halsbandparkiet

Gestart door bert regensburg, juli 15, 2014, 14:21:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

City Parrots


rjw2274

Hier de 'anonieme melder' van A36 in Voorburg. Grappig om opeens een halsbandparkiet met een verhaal op m'n balkon te hebben.

Jammer dat de A36 melding van 14 november geen locatie heeft (is dit nog te achterhalen door de admin van waarnemingen.nl?) Vermoedelijk zat ze(?) toen nog in de Leidse regio?

Ik blijf het in de gaten houden en zal zo nu en dan een melding doorgeven als daar aanleiding toe is...

HPM

Citaat van: rjw2274 op december 19, 2014, 19:49:55 PM
Hier de 'anonieme melder' van A36 in Voorburg. Grappig om opeens een halsbandparkiet met een verhaal op m'n balkon te hebben.

Jammer dat de A36 melding van 14 november geen locatie heeft (is dit nog te achterhalen door de admin van waarnemingen.nl?) Vermoedelijk zat ze(?) toen nog in de Leidse regio?

Ik blijf het in de gaten houden en zal zo nu en dan een melding doorgeven als daar aanleiding toe is...

A36 is eerder bekend van Leiden Groenoord en van Rijnsburg.
Herman van der Meer

bert regensburg

Citaat van: HPM op december 19, 2014, 20:06:24 PM
Citaat van: rjw2274 op december 19, 2014, 19:49:55 PM
Hier de 'anonieme melder' van A36 in Voorburg. Grappig om opeens een halsbandparkiet met een verhaal op m'n balkon te hebben.

Jammer dat de A36 melding van 14 november geen locatie heeft (is dit nog te achterhalen door de admin van waarnemingen.nl?) Vermoedelijk zat ze(?) toen nog in de Leidse regio?

Ik blijf het in de gaten houden en zal zo nu en dan een melding doorgeven als daar aanleiding toe is...

A36 is eerder bekend van Leiden Groenoord en van Rijnsburg.

Als Voorschotenaar even het volgende: A36 is na ontvangst van de halshanger een paar maanden uit zicht geweest en werd niet in Rijnsburg, maar in Voorschoten teruggezien (op 11-10).
Citaat van: rjw2274 op december 19, 2014, 19:49:55 PM
Jammer dat de A36 melding van 14 november geen locatie heeft (is dit nog te achterhalen door de admin van waarnemingen.nl?) Vermoedelijk zat ze(?) toen nog in de Leidse regio?
Behalve A36 zijn er nog drie andere vogels met penning gemeld op het Continentaal Plat:
3-11: A62, 26-11: A91 en 1-12: A??.
met vriendelijke groet,
Bert Regensburg, Voorschoten.

HPM

Citaat van: bert regensburg op december 21, 2014, 14:25:09 PM
Citaat van: HPM op december 19, 2014, 20:06:24 PM

A36 is eerder bekend van Leiden Groenoord en van Rijnsburg.

Als Voorschotenaar even het volgende: A36 is na ontvangst van de halshanger een paar maanden uit zicht geweest en werd niet in Rijnsburg, maar in Voorschoten teruggezien (op 11-10).
Citaat van: rjw2274 op december 19, 2014, 19:49:55 PM
Jammer dat de A36 melding van 14 november geen locatie heeft (is dit nog te achterhalen door de admin van waarnemingen.nl?) Vermoedelijk zat ze(?) toen nog in de Leidse regio?
Behalve A36 zijn er nog drie andere vogels met penning gemeld op het Continentaal Plat:
3-11: A62, 26-11: A91 en 1-12: A??.
met vriendelijke groet,
Bert Regensburg, Voorschoten.

Omdat een van de meldingen van "Noordzee - t.h.v. Texel" in werkelijkheid uit Rijsburg kwam heb ik aangenomen dat dat bij de andere twee ook zo was.
Herman van der Meer

City Parrots

Niet een aanname die ik zou doen. Er zit soms een hikje in het formulier en dan gaat de waarneming naar het continentale plat. Moet nog uitzoeken wanneer.

HPM

Citaat van: City Parrots op december 21, 2014, 15:39:40 PM
Niet een aanname die ik zou doen. Er zit soms een hikje in het formulier en dan gaat de waarneming naar het continentale plat. Moet nog uitzoeken wanneer.

Ze gaan dan wel allemaal naar dezelfde plek. Vandaar mijn eerdere aanname.
Herman van der Meer

HPM

Herman van der Meer

bert regensburg

#38
Citaat van: HPM op december 25, 2014, 10:41:03 AM
Citaat van: City Parrots op december 16, 2014, 17:32:45 PM
Eerste melding uit Den Haag is binnen:

http://waarneming.nl/waarneming/view/96571994

Op de 24e dezelfde op dezelfde plaats. Het was dus geen incident.
http://waarneming.nl/waarneming/view/96685789
Het was inderdaad niet eenmalig. Toch zou ik eerst graag een scherpe foto zien verschijnen.
Vandaag werd vogel A40 weer gemeld waar hij eerder al vaker werd gezien, KATWIJK:
http://waarneming.nl/waarneming/view/96756720
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij zijn HBP's niet zo wispelturig.
Als de pinda's en appels in Den Haag goed smaken, waarom dan weer naar Katwijk verkast?
m.vr.groet,
Bert Regensburg.



HPM

Deze maand opnieuw meldingen van A36 uit de Haagse regio. Tweemaal uit de omgeving van slaapplaats Pletterijkade en drie keer van dezelfde plek in Voorburg als eerder.
En A17 is gemeld uit Rijswijk/De Strijp (vlakbij Wateringse Veld). Ik denk de grootste afstand tot nu toe. Die was geloof ik alleen bekend van Leiden Groenoord.

Herman van der Meer

bert regensburg

De grootste afstand is vandaag overgenomen door A50, die in Vijfhuizen, ten Z.O. van Haarlem is gezien. Deze werd eerder gemeld in Warmond en Sassenheim. Mogelijk is de stap richting Haarlem gemaakt via Sassenheim, waar afgelopen weekend een kleine slaapplaats werd gemeld in het kader van de landelijke telling (half november was daar nog geen slaapplaats), of via Noordwijk, waar al vanaf half november een slaapplaats aanwezig is.
m.vr.gr.
Bert Regensburg

bert regensburg

Gisteren werd een gemerkte vogel, A95, gemeld in Vlaardingen Holy (zit er al sinds een week), die daarmee de grootste afstand tot Leiden-Noord heeft overbrugd.
m.vr.gr. Bert Regensburg

HPM

Citaat van: bert regensburg op februari 03, 2015, 14:59:57 PM

Gisteren werd een gemerkte vogel, A95, gemeld in Vlaardingen Holy (zit er al sinds een week), die daarmee de grootste afstand tot Leiden-Noord heeft overbrugd.
m.vr.gr. Bert Regensburg

Leuk wel zo'n verbinding met het Rotterdamse. De vraag is of wel of hij 'direct' is gegaan of via een of meerdere tussenstations.
Herman van der Meer

City Parrots

Vandaag 14 parkieten gevangen: http://waarneming.nl/waarneming/view/98224618

Meer foto's op onze facebook groep (parkiet op nummer)

Veel hervangsten, helaas zijn behoorlijk veel parkieten hun tag verloren.

Maar ook "oude" parkieten die we ringde in de tijd voor dat we tags toevoegde. Waaronder 1 vogel uit 2012.

HPM

Slechte zaak, die verloren tags. Dat is wel erg snel.
Herman van der Meer

City Parrots

Ja, stemt verre van tevreden. We gaan het evalueren.

frankmeer

Frank van der Meer

Menno

Groeten,

Menno van Lopik

https://waarneming.nl/user/view/87046