van welk zoogdier id deze onlasting??

Gestart door jurgen74, juli 13, 2014, 15:31:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

jurgen74

Ik zou graag willen weten welke soort dit is

Lag in het gras van een natuurgebied

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/86277393
Zoogdier onbekend - Mammalia spec. gezien op 2014-07-13 Culemborg - De Waai e.o.
Foto's:




bij voorbaat dank Jurgen, Geven


Rob Koelman

Bij dit soort sporen altijd de afmetingen vermelden of iets van een bekend formaat - bijvoorbeeld een euromunt - mee fotograferen.

Gaat om uitwerpselen van een van de drie volgende kandidaten: hond, vos en huiskat.

Rob Koelman
Met vriendelijke groet, Rob

jurgen74

De grote is ongeveer een 3 a 4 cm waarvan de onderste mooi rond waren net knikkers

Groeten Jurgen

Rene Janssen

Dag Jurgen,


Ik denk dat Rob de spijker op de kop slaat: nauwelijks te determineren, maar die drie lijken mij passend. Aanvullend: Wolf zou het eerder midden op een pad doen (en met botsplinters), als die kans er al zou zijn :).



René
René Janssen

jurgen74

Ik zal ze de volgende keer opmeten en open snijden om meer te weten

maar toch bedankt

Groeten jurgen


Maarte5n

Maarten vd Berg

HPM

Herman van der Meer


jurgen74

Dankjewel voor de determinatie ik zal hem invoeren

Groeten Jurgen

HPM

Citaat van: martenboonstra op juli 14, 2014, 20:33:54 PM

100% vos.

Da's moo van jei, maar hij zal waarschijnlijk toch niet goedgekeurd worden.
Herman van der Meer

martenboonstra

Uitwerpselen zijn eigenlijk nooit goed te determineren. Op basis van ervaring ga ik toch voor vos. Hoe meer je uitsluit hoe groter de zekerheid dat je op een waarneming stuit welke de meeste overeenkomst vertoont.  Op dit moment zit ik op schiermonnikoog voor verwilderde katten. Veel uitwerpselen die er niet op lijken. Uitwerpselen van brokjesetende katten of vleesetende honden lijken er ook niet op. Dan houd je niet veel meer over en lijkt het hoogstwaarschijnlijk toch om uitwerpselen van de vos te gaan.