Hoofdmenu

Iemand? 1KJ

Gestart door Martijn Bot, juli 14, 2014, 21:09:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Martijn Bot

Deze vogel komt uit de Lausitz-kolonie op de Duits-Poolse grens. De meerderheid is daar Pont, maar er broeden ook veel Zilvers en in mindere mate Geelpootmeeuwen en enkele Kleine Mantels. Dat in gedachten nemend: durft iemand zijn of haar gedachten los te laten op deze 1KJ?

maartenwielstra

Ik zit niet meer zo in de materie, maar wil graag meedenken. Ik denk dat Kleine Mantel wel afvalt gezien de bleke binnenste handpennen, en zelfs bleke vlekken op buitenvlaggen daarvan.

maartenwielstra

Voor Pont misschien wat te smalle bleking aan de top van de tertials, en voor Zilver wel een moeilijk tertialpatroon. Misschien een hybride? Kop/nek in vlucht doen me wat Pontachtig aan. Donkere oksel, geen duidelijke Pont staarttekening...nu moet ik even dineren.

Yeronimo

Het is alweer een jaar geleden bijna dat ik me gestort heb op dit soort 1kj's meeuwtjes die nu weer binnenstromen en de materie is mij niet meer zo vers. Maar als ik het dier zo zie, waarom geen vrij donkere zilvermeeuw? Ik lijk vrij veel karteling op de grote dekveren en tertails te zien met een lichte binnenhand. Ook de tekening van de veren op de bovenkant van de staart lijkt mij daar beter voor. Toch is het een interessante meeuw inderdaad! Des te langer ik ernaar kijk, des te onzekerder ik ervan wordt.
Toch kan je denk ik bijna niets met mijn reactie, ben maar een gevorderde leek. Toch leer ik graag van dit soort meeuwtjes met de kenmerken in de details bij en goed dat je dit daarom post!  :blink:
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Martijn Bot

Op een FB-meeuwengroep is de vogel ook uitgebreid besproken. Het is waarschijnlijk geen zuiver beest, en Pont x Zilver ligt, gezien kenmerken, vroege trekgedrag en ook aard van de kolonie dan het meest voor de hand. Zeker zullen we het echter niet weten.

theomuusse

Citaat van: Martijn Bot op juli 15, 2014, 19:05:30 PM
Op een FB-meeuwengroep is de vogel ook uitgebreid besproken. Het is waarschijnlijk geen zuiver beest, en Pont x Zilver ligt, gezien kenmerken, vroege trekgedrag en ook aard van de kolonie dan het meest voor de hand. Zeker zullen we het echter niet weten.

Vertel, vertel!!

Theo