Zadelkluifzwam?

Gestart door Gert Kremer, juni 29, 2007, 20:22:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Hallo,
Dit is volgens mij een Zadelkluifzwam.
Ze stonden met 8 stuks bij elkaar.
geur wat anijsachtig of zo.
Hoed (vel) taai, smakeloos. groot +/-  25/30mm.

Foto 1142
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

foto 1145
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

foto 1146
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Hallo Gerrit,
Ik weet dat het met de mic. moet gebeuren (heb ik ook laten doen met de bleke oesterzwam) dat was toen ook niet zeker.
Maar deze zwammetjes hebben geen schotels. maar de hoedje lopen allemaal als een halve cirkel naar beneden. daar kan geen melk op voor de poes. :D
Als ik de info lees in de Gerhardt (in jou encyclopedie kan ik niet wat vinden) klop de foto en de beschrijving op Zadelkluifzwam. (ze zijn zeldzwaam he)?
Ik heb er twee laten drogen in de zon, misschien kan ik nog iemand strikken.

Nog foto 151a: vorm hoedje
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

foto 1151aa: verg. kleur hoed en steel
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

#5
Hallo Gerrit en alle lezers,

Zal deze met vraagteken invoeren?


Ps:  
Ik zoek iemand die deze Prachtige Gedroogde Zadelkluifzwam (Helvella ephippium) 2 stuks gedroogd en wel voor mij microscopische wil onderzoeken.
Ik hoef het materiaal niet terug onvangen.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

In verband met nog veel ruimte op m'n E:mail wil ik dit laatste bericht nog evan onder de aandacht brengen. :P  :D  :whistle:  
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

kvb

Gert

Het is niet dat ik niet wil maar gezien het sezoen en de beschikbare tijd gaat het bij mij in ieder geval niet.
Wat te doen. Doe de gedroogde zwammen in een envelop en stop ze weg op een droge plaats in een dichte doos. Plaats je vraag nog een keer in de winter. Dan zijn er kanditaten genoeg.
Ander alternatief en misschien wel het beste. Wordt lid van de NMV. (kost minder dan een avondje stappen). Stuur daarna dit soort materiaal naar je consul. Deze willen altijd helpen.


Kik