Uitsluipende watersnuffels

Gestart door A rian, juni 21, 2014, 13:01:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

A rian

Vandaag een vennetje tegengekomen met veel uitsluipende watersnuffels. Helaas hadden alle beestjes (minstens 18) hetzelfde euvel, hun vleugels waren niet goed ontwikkeld en krulde om aan het eind. Het was een ochtend met heel weinig zon en ongeveer 15 graden.

Wat mij vooral opviel was dat geen enkel beestje goed ontwikkelde vleugels had. Is dit iets wat jullie ook wel eens zijn tegengekomen en was het gewoon de verkeerde ochtend om uit te sluipen?
Arian

Stefan v. Schaik

Tja, als ze net zijn uitgeslopen zijn de vleugels inderdaad nog niet goed opgepompt. Ze hebben dan opgekruld in het larvenhuidje gezeten en dat heeft dus even tijd nodig. Volgens mij ook afhankelijk van het weer hoe snel dit dan zal gaan. Uiteindelijk zal bij veel van deze watersnuffels gewoon de vleugels goed worden opgepompt en uitharden. Maar het kan natuurlijk altijd misgaan bij een enkeling.
Stefan van Schaik

A rian

Hmm, dan had ik een uurtje later nog even moeten gaan kijken. Ik had het idee dat sommige al klaar waren met oppompen en dat het gewoon niet gelukt was (zag er erg kapotuit).
Arian

Stefan v. Schaik

Misschien de volgende keer een foto maken. Dan kunnen we wat beter zien wat je bedoeld ;)
Stefan van Schaik