Het gaat meer dan goed met de Otters in Oostenrijk.
https://kurier.at/chronik/oesterreich/kaernten-eroeffnet-die-jagd-auf-fischotter/240.846.516 Er wordt geklaagt over schade aan visbestanden van 3 miljoen per jaar. Ik begrijp wel dat men klaagt, vis die oor otter gegeten wordt kan niet door vissers gevangen worden, maar het gaat over normale vis en de visotter is een normaal wild dier dat van nature in oostenrijk thuis hoort, dus er is hier sprake van een herstel van een normaal evenwicht en inderdaad een vermndering van de (te) hoge visstanden. Dat visotters dieren uitroeien die normaal ergens voorkomen lijkt me helemaal overdreven.
Maar ook bizonder aan dit stukje is het volgende. Ik neem aan dat u het duits onvertaald wel begrijpt:
..., das bis 2019 den Lebendfang von fünf Ottern jährlich und den Export der Räuber nach Holland vorsieht. Obwohl das Projekt seit 1. Oktober 2016 läuft, wurde in Kärnten noch kein Tier gefangen. "Otter-Fallen werden erst im April aufgestellt", erklärt Projektleiter Andreas Kranz.
Weet iemand meer van het door de EU gefinancierde project om otters in Oostenrijk te vangen en in Holland(Nederland) uit te zetten? En waar precies worden die dan uitgezet? En waarom? Het lijkt me typisch weggegooid geld, een mooi voorbeeld van een europees project.