Hoofdmenu

Mybi_167

Gestart door mgieskens, juni 16, 2014, 19:39:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

mgieskens

Nog maar een instinkertje dan maar...
Deze heeft mij in het veld ook even op het verkeerde been gezet.
Totdat ik thuis de foto's zag.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Mocca

#1
Heeft iets van een dodaars.

Maar toch ook weer niet.
Met groet,

Jesse.

Julian Bosch

Met vriendelijke groet,

Julian Bosch

albird

#3
geoorde fuut?? maar een beetje gekke kleur

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

servetej

Ik ga ook voor grote zaagbek
Groetjes, Lisette

ik ben een amateur ornitoloog, maar alle andere kruipende/zwemmende/vliegende/oid beestjes zijn ook machtig interesant en het determineren waard :3 dat is mijn levensmotto ><
en als er niks valt te determineren, dan moet er getekend worden: www.servetej.deviantart.com

servetej

Of is het misschien een heel sneaky gewone fuut die er raar op staat :O
Groetjes, Lisette

ik ben een amateur ornitoloog, maar alle andere kruipende/zwemmende/vliegende/oid beestjes zijn ook machtig interesant en het determineren waard :3 dat is mijn levensmotto ><
en als er niks valt te determineren, dan moet er getekend worden: www.servetej.deviantart.com

HJDT

Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Denro

Ik ga mee met juveniele bergeend.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Wil

Was ook mijn eerste indruk.
Groeten, Wil Lemmens
Geleen

mgieskens

@Mocca: Een Dodaars is toch echt te klein en heeft zoals de naam al aangeeft een afgeknot staartje.

De instinker:
Er waren in het desbetreffende gebied Geoorde futen gemeld. Dat heeft ook mij op het verkeerde been gezet; ook een beetje wishfull thinking  :blink:
Maar daarvoor klopt het kleurenpatroon niet. Zeg maar rustig helemaal niet. Als ze aan het grondelen waren, had het lijf boven water nog wel het meest weg van een gewone Fuut, maar die zwemmen zelden of nooit met alleen hun kop onderwater.
Qua grootte van het lijf en misleidende silhouet van de snavel, zou je inderdaad nog aan een Zaagbek kunnen denken. Maar ook dat klopt verder niet.

In het veld zat hij vrij ver weg (en ook tegenlicht) en waren zelfs met m'n kijker details moeilijk te onderscheiden. Eenmaal thuis achter de computer zag ik het beter. En zeker met de rest van de foto's erbij, was het mij al snel duidelijk.

Jonge Bergeenden en even verderop zat nog een heel gezinnetje met ouders erbij. Maar met die foto's erbij was het geen Mybi meer geweest  ;D


Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

mgieskens

En dat andere gezinnetje zijn Tafeleenden (zonder papa).
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

BramtK

Ja ja, Bergeend natuurlijk. :angry: Ietwat veel zwart op de bovenzijde voor een zaagbek, maar ik vond dat achteraanzicht van die snavel zo opvallend. Lage aanzet, smal en haakje. Grappig effect.
Groeten,

Bram ter Keurs