Grijze gebarsten paddestoeltjes

Gestart door Dragonfly, oktober 01, 2005, 15:57:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Hallo, vorige week onder andere deze paddestoelen gezien op Schiermonnikoog. Ze hadden geen ring en donkerbruine lammelen. Ze groeiden in flinke groepen (20-30 stuks) in het gras langs een pad van stro (voor de kenners: als je van bunker Wasserman naar begraafplaats Vredenhof loopt). In een duinlandschap. De hoogte per paddestoel is ong. 2-3 cm. De oudere exemplaren hadden een "gebarsten" hoed met daardoor witte strepen. Wie kan mij aan een naam helpen?
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Dragonfly

Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

feel4nature

heeeeeel misschien de kale inktzwam...maar je weet het...de onderkant he?

groetjes, Ali.
natuurlijk met groet, Ali.

Dragonfly

Ik weet het  :mellow:

Maar ik had iets hoop omdat er links onderin een halve hoed omgekeerd ligt... maar het is eigenlijk best wel een bruine vlek.
Tsja, de volgende keer zal ik voor betere foto's zorgen :rolleyes:  
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Elachista

Een soort kleine parasolzwam dacht ik aan, maar ik kan zo niet zeggen welke..
Groet,
Tymo

han.endt

CiteerEen soort kleine parasolzwam dacht ik aan, maar ik kan zo niet zeggen welke..
Links onderin zijn allemaal donkere, bijna zwarte, plaatjes te zien. Dus dat kan niet.

Gr.
Han.

fungi_nl

Ik zit meer te denken aan mijn favoriete soort (NOT), de psathyrella (franjehoeden).

feel4nature

als ik het zo bekijk heb ik er ook zo een in mijn eigen foto bestand....inderdaad een franje hoed...
zeg John...ik voel me gestalkt...;-)))

groeten, Ali.
natuurlijk met groet, Ali.