Hoofdmenu

Ontbrekende soort in Telmee: Anthrax Antrax - muurrouwzwever

Gestart door Berkheij, juni 13, 2014, 22:38:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Berkheij

Ik wilde een waarneming van Anthrax Antrax - muurrouwzwever invoeren in Telmee, maar hij herkent de soort niet, ook niet als je bij soortgroep kiest voor "alle groepen".

Op zich wel raar, aangezien Natuurbericht in 2013 nog een stukje heeft geplaatst met de vraag deze soort in te voeren.
Mogelijk zie ik iets over het hoofd?

Groet

Martin

belle

Exacte naam is Anthrax anthrax, bij jou mist een h-tje, is dat het probleem?  :blink:
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Berkheij

dat dacht ik eerst ook, maar ook na zeker te zijn dat de spelling goed is, wordt ie niet gevonden. Ook muurrouwzwerver kent ie niet.
In beide gevallen wordt ie ook niet gevonden met de auto-aanvulling.

Berkheij


Serviceteam NDFF

Dag Martin,
Bedankt voor je melding.
De soort Anthrax anthrax staat wel in de soortenlijst van Telmee en kan woorden ingevoerd zonder een soortgroep te kiezen of onder 'alle vliegen' (insecten). Let op dat je boven het soortnaamvak wel aangeeft dat je de wetenschappelijke naam intypt.
Ik kan de Nederlandse naam Muurrouwzwever inderdaad niet terugvinden in de lijst. Dat geef ik door aan onze taxonomiebeheerders. Zij zullen dit dan verder aanpassen.

Vriendelijke groet,
Nicoliene Peet
Helpdesk Het Natuurloket
Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF