Gaffelwaterjuffer bij Cadzand

Gestart door ArjenDrost †, juni 24, 2007, 13:14:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Jij weet dat het bij Cadzand is, en mischien ook welk plasje, en dat weet ik ook, en dat kan iedereen weten, maar niet welke hoek excact, het is gewoon zoeken denk ik, aangezien we in Nederland toch graag eeen soortje extra hebben is het leuk als hij ook kan blijven, en wasarschijnlijk is de omgeving van de plas ook kwetsbaar, en dat wil men ook graag behouden, dus ze willen zo min mogelijk mensen door het gebied,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gerard Troost

#31
Volgens mij is de Gaffelwaterjuffer een soort die niet echt critisch is in het kiezen van habitat...
En verder spreek je jezelf nogal tegen want.
A. Je moet wel een beetje zoeken voor een nieuwe soort (dus veel rondjes lopen rond de plasjes)
B. De omgeving van de plas ook kwetsbaar, en dat wil men ook graag behouden, dus ze willen zo min mogelijk mensen door het gebied. Eh?

Het punt dat ik probeer te maken is dat volgens mij het vervaging hier fout is. Je moet vervaging zetten als bescherming voor de soort niet als bescherming voor de libelenkijker die anders wellicht een boete oploopt.

Gr.
Gerard
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Gerard Troost

Vandaag alle geschikte plekjes daar afgezocht, maar geen Gaffelwaterjuffers gevonden. Volgens de boeken zouden ze tot september moeten kunnen, maar de normale vliegperiode is tot begin juli . .
Wel een bak Zwervende Heidelibellen, bakken Zwervende Pantserjuffers en 2 Vuurlibellen.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen