ruigpootuil

Gestart door joudas, juni 10, 2014, 23:33:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

joudas

Ik kwam deze opname tegen van Corstiaan, doet mij sterk denken aan ruigpootuil!  wat vinden jullie ervan?
http://waarneming.nl/waarneming/view/85352684

Met vriendelijke groet,
Remco Jousma

thomas u

ruigpoot denk ik ook, of miss een afwijkende bosuil?
Thomas

frankneijts

Ruigpootuil denk ik niet, de gelijkenis is volgens mij maar oppervlakkig en dat gecombineerd met de lokatie denk ik dat Bosuil een betere optie is.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

thomas u

oh excuses, ik zag niet dat het uit Zeeland kwam  :-X

Vincent Hart

klinken geluiden daar anders?  >:D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Vincent Hart op juni 11, 2014, 11:53:25 AM

klinken geluiden daar anders?  >:D

In Zeeland hebben ze vaak wat moeite met het uitspreken van de 'G'.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Gelukkig zit er geen g in 'Bosuil'
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Frank van de Putte

Citaat van: HPM op juni 11, 2014, 12:02:36 PM
Citaat van: Vincent Hart op juni 11, 2014, 11:53:25 AM

klinken geluiden daar anders?  >:D

In Zeeland hebben ze vaak wat moeite met het uitspreken van de 'G'.

Klopt, wij zeggen bijvoorbeeld "Hosternokke" waarmee we eigenlijk bedoelen "Gosternokke"  :blink:
Groetjes,

Frank van de Putte

migratorius

Maar de R kunnen ze (in tegenstelling tot de meeste inwoners van de Randstad, Brabant en Limburg) dan weer uitstekend uitspreken.

JanHein

pwolf

mooi zo,


Bosuil is vrijwel net zo onwaarschijnlijk op de plek waar de opname gemaakt is (Walcheren). Heeft iemand een opname waar een Bosuil dit geluid voortbrengt? Heb wat random door Xeno-Canto gesnuffeld maar nog niets gevonden dat er bij in de buurt komt.


groeten,


Pim
Pim Wolf, Vlissingen

HPM

Citaat van: pwolf op juni 12, 2014, 00:30:58 AM
mooi zo,


Bosuil is vrijwel net zo onwaarschijnlijk op de plek waar de opname gemaakt is (Walcheren). Heeft iemand een opname waar een Bosuil dit geluid voortbrengt? Heb wat random door Xeno-Canto gesnuffeld maar nog niets gevonden dat er bij in de buurt komt.


Ikken het ook niet. Ook niet van http://www.godsownclay.com/TawnyOwls/Calls/tawnyowlcalls1.html
Herman van der Meer

mhoekstein

exotische ondersoort van Ruigpoootuil, escape??
(toon is wat anders, maar ritme toch wel erg gelijkend,)
vr.groet
Mark Hoekstein

Thijs Fijen

Verrassend gelijkend. Kwam de opname net (onwetend van dit topic) tegen en kon alleen aan Ruigpootuil denken.. Kort, geaggiteerd, maar ritme en toonhoogte (inclusief harmonische!) zitten goed voor deze soort.

Bosuil is het denk ik niet.. De xylofoontriller die Bosuil wel eens maakt heeft in principe aaneengesloten syllabellen.
Thijs Fijen

mystacinus

Dit geluid van een bosuil heb ik onlangs gehoord in het Savelsbos om 18.10 overdag. Ik dacht in eerste instantie aan ruigpoot maar bij controle in de avond hoorde ik alleen enkele vrouwtjes bosuil roepen. Ik heb het geluid opgezocht en kwam uit op bosuil die dit geluid voortbrengt (kennelijk beide sexen) vlakbij de nestplaats. Link naar you-tube filmpje met het geluid plaats ik later. Hier is het ook onderaan te vinden onder 'warble':  http://www.godsownclay.com/TawnyOwls/Calls/tawnyowlcalls2.html
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

mystacinus

vriendelijke groeten

Ludy Verheggen