Poelruiter?

Gestart door Eelko Berkenpies, juni 10, 2014, 22:27:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Eelko Berkenpies

Goedenavond allen,

Na hier een keer een blunder met een Buizerd te hebben gemaakt (waarvan ik dacht dat het iets exotisch was... :)) heb ik het e.e.a. bijgeleerd, al zeg ik het zelf.

Deze foto's heb ik gemaakt op 01-06-2014 te Ezumakeeg (gebied Lauwersoog). Als ik de foto's vergelijk met het boekje en de website dan ben ik er redelijk van overtuigd dat het een poelruiter is. Kan iemand dit bevestigen? Het is niet per ongeluk een juv. of vrouwtje Zwarte Ruiter? Ik vind de verschillende kleden (en geluiden helemaal) nog lastig te onderscheiden, mijn boekjes zijn hier helaas ook niet duidelijk genoeg voor. Ik ga binnenkort een betere vogelgids aanschaffen. :)

Foto's van mijn (besloten) Facebookpagina;





BramtK

Kleine geelpootruiter.
Groeten,

Bram ter Keurs

servetej

Ik vind de vogel meer lijken op de kleine geelpootruiter die daar nu zit, de snavel is te recht voor een groenpoot. Maar dat is niet een fout om je voor te schamen, de 2 soorten lijken toch wel op elkaar, en de kleine geelpoot is redelijk zeldzaam, dus niet echt voor de hand liggend.
Groetjes, Lisette

ik ben een amateur ornitoloog, maar alle andere kruipende/zwemmende/vliegende/oid beestjes zijn ook machtig interesant en het determineren waard :3 dat is mijn levensmotto ><
en als er niks valt te determineren, dan moet er getekend worden: www.servetej.deviantart.com

Vincent Hart

Wellicht kun je je berichten ondertekenen met je eigen naam Eelko? Je gebruikersnaam komt je geloofwaardigheid ook niet echt ten goede  :-\

Als verder deze waarneming wel gewoon van 1 juni is, mag je jezelf de ontdekker van deze kleine geelpoot noemen  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Eelko Berkenpies

Vincent, bedankt voor de "tip" maar ik kan het helaas niet helpen dat mijn ouders mij deze achternaam hebben gegeven... ;) Voor de duidelijkheid heb ik er even mijn volledige naam van gemaakt, misschien dat dat duidelijker is. :)

De waarneming is inderdaad van 1 juni. Zal hem direct nog even in de boeken zetten, inclusief foto. Bedankt voor de hulp allen!

Vincent Hart

Excuus Eelko, die had ik niet verzonnen  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Eelko Berkenpies

Geen enkel probleem Vincent. Ik heb de afgelopen 30 jaar al het nodige moeten uitleggen als het op m'n achternaam aan komt. ;D

Tom1980

Citaat van: Eelko Berkenpies op juni 10, 2014, 23:27:38 PM
Geen enkel probleem Vincent. Ik heb de afgelopen 30 jaar al het nodige moeten uitleggen als het op m'n achternaam aan komt. ;D


Achja zo zijn er meer........ ;) laatst was er 1 in een tv programma de heer..............................................................Naaktgeboren  ;D (true story)
_____________________________
Tom Evertz

http://waarneming.nl/user/photos/81428