muisje - negev - israel > Stekelmuis?

Gestart door Michiel en Milka, juni 08, 2014, 14:06:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Michiel en Milka

Zoogdier spec. vond ik een te grove indeling, maar Woelmuis is een verlegenheidskeus. Rotsachtig landschap, met nagenoeg geen begroeiing. Heeft iemand een idee?
Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://israel.observation.org/waarneming/view/85268618
onzeker Woelmuis spec. - Microtidae spec. gezien op 2014-05-07 Israel - Negev
Foto's:
Groet, Michiel

Rob Koelman

Doet meer aan een ware muis denken (in Europa bosmuis, huismuis e.d.).

Stekelmuis wellicht?

Rob Koelman
Met vriendelijke groet, Rob

Michiel en Milka

Ware muis was een andere verlegenheidskeus geweest. Ml. niet veel bos én niet veel huizen in de buurt. :) maw ik heb gewoon geen idee.
Beestje was heel snel, dus dit is enige foto.
Groet, Michiel

Rob Koelman

Stekelmuis is een soort van woestijnen. Qua vorm van het dier en type vacht klopt alles redelijk. Alleen is de kleur van het dier op de foto wat 'rood'. Maar dat kan een fotografisch effect zijn...

Rob Koelman
Met vriendelijke groet, Rob

Michiel en Milka

Zal eens vergelijken met het origineel, maar ik ga nu eerst even in de zon zitten.  :)
Groet, Michiel

Michiel en Milka

#5
Origineel ziet er hetzelfde uit, maar ik doe in het bewerken ook eigenlijk nooit wat met de kleur(intensiteit). Hooguit bijknippen en een beetje lichter of donkerder maken. Ik maak er wel een onzekere Stekelmuis van, tenzij jij zegt dat het eigenlijk niets anders kan zijn.

edit: gezien verspreidingsgebied voor Gouden stekelmuis gekozen. (Acomys russatis)
Groet, Michiel

Theo Linders

Het is iig een stekelmuis, in Israel komen 2 soorten voor, naast de gouden stekelmuis ook de Orient-stekelmuis, maar op basis van de kleur zou ik hier ook een gouden stekelmuis van maken.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Michiel en Milka

Groet, Michiel