Verdwenen vogelhut

Gestart door Pim, maart 25, 2004, 16:19:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pim

Vandaag even naar het Naardermeer geweest.  Bij de vogelhut deden drie waterrallen een wedstrijd wie ht hardste kon gillen, eentje kreeg ik zelfs even te zien. Verder ook de (bijna) altijd aanwezige grote zilverreigers en een opvliegend bokje. (verdere waarnemingen op waarnemingen.nl)
Vervolgens naar de Ankeveense plassen gegaan. Nu het domein van futen, meerkoeten en aalscholvers. Ik zag hier geen overwinteraars meer. Tot mijn grote verbazing is de vogelhut hier verdwenen en staat er nu een uitkijkplateau. Jammer want deze gluurhut stond vaak garant voor overvliegende ijsvogels.
Twee ooievaars zaten nabij Ankeveen op hun nest.

met vriendelijke groet,

Pim Julsing :)
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Pim

De boerenzwaluwen waren ook mondjesmaat weer terug. Ik zag drie exemplaren. Soms namen ze in de vlucht een slokje water uit de plas.

Langs de sloten ook volop speenkruid in bloei en dotterbloemen.

Heerlijk lente  ;)
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

hiskodevries

#2
ik zag net hier in utrecht het groot hoefblad en speenkruid volop in bloei, he moeten we ook planten gaan opnemen ?
Leuk idee Pim, om hier je excursie verslagen te plaatsen, waarom maak je daar geen apart onderdeel van. Dat stimuleert anderen weer
dan nog even een link naar het bewuste gebied
naardermeer excursie
en de lezers kunnen gelijk je bijbehorende waarnemingen lezen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Pim

Het is inmiddels een apart onderwerp/forum en ik hoop dat ook anderen eens een stukje schrijven over hun belevenissen in de Nederlandse natuur.
B)  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

BWoets

En natuurlijk hun waarnemingen invoeren op www.waarneming.nl
Met vriendelijke groet,
Bob Woets