Hoofdmenu

steenmarter?

Gestart door r.kerremans, juni 21, 2007, 23:43:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

r.kerremans

Vorige week wandelde ik met mijn vrouw in Kelsdonk ( Etten-Leur) toen er opeens voor ons een donkerkleurig beestje met een lange pluimstaart de weg overstak. Dit was rond 21.00 uur. Hij stond erg laag op zijn poten en was veel langer dan hij hoog was. Mijn eerste gedachte was steenmarter, hij was kleiner dan een kat maar wel haast zo lang. Ik heb hem thuis opgezocht en mijn vermoeden werd versterkt door de afbeeldingen op deze site. Ik twijfel echter, een steenmarter die voorkomt midden in een natuurgebied hier in West Brabant? Vergelijking met fret, bunzing of amerikaanse nerts is uitgesloten deze soorten heb ik vaker gezien en zijn zeker kleiner. ik heb hem niet bij mijn waarnemingen gezet omdat ik nog steeds niet helemaal overtuigd ben, kan dit iets anders zijn geweest, en wat dan?

groet,

Ron
mvg,

Ron

mlahaye

Beste Ron,

Uit je beschrijving is niet exact te achterhalen welke soort je hebt gezien, maar steenmarter lijkt wel het beste binnen je beschrijving te passen. Je kan de waarneming invoeren en een ? erbij vermelden. Lijkt mij in dit geval de beste optie.

Vr. groet,
Maurice La Haye
admin zoogdieren