Hoofdmenu

Roofvogelvervolging

Gestart door Jos Welbedacht, juni 01, 2014, 23:10:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

KorHaan

Citaat van: Johan Helmus op juni 27, 2014, 13:44:31 PM
Zelf kom ik ook uit Friesland, maar ik kan me niet echt druk over maken over die uitspraak... Ik voel me overigens ook totaal niet aangesproken.

Ronald (Korhaan) is hier nogal generaliserend, en daarmee weinig constructief, maar volgens mij doelt hij meer op de conservatieve, achterhaalde (vaak hypocriete) en onwetende jagers- en boerenmentaliteit die een redelijke groep Friezen er helaas op nahoudt ten aanzien van natuur. (Of ben ik dan ook weer generaliserend? ;D )


Hmm...  Bedoel ik dat? Ik verbaas me er alleen hardop over, dat er in Friesland kennelijk dingen gebeuren, waar het overgrote deel der Friezen het absoluut niet mee eens is, maar waar desondanks niets aan gebeurt. Als ik generaliseer, is dat inderdaad weinig constructief, maar hoe constructief is dan het gedraai om de hete brij waar we hier gezellig mee bezig zijn?

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

migratorius

Citaat van: KorHaan op juni 27, 2014, 19:43:57 PMIk verbaas me er alleen hardop over, dat er in Friesland kennelijk dingen gebeuren, waar het overgrote deel der Friezen het absoluut niet mee eens is, maar waar desondanks niets aan gebeurt.
Je kunt wel aannemen dat de eierzoekers achter de roofvogelvervolging zitten, maar net zoals bij jagers zul je daar als buitenstaander geen mentaliteitsverandering kweken. Ik weet niet hoe je dat anders zou kunnen bewerkstelligen dan door de politie tot hardnekkige vervolging aan te zetten, zoals in Brabant tegen wildvang gebeurt.
Alle Friezen afzeiken werkt natuurlijk helemaal niet. Het zal die Gooise ballenmentaliteit wel zijn, hahaha.

JanHein

KorHaan

Citaat van: migratorius op juni 27, 2014, 21:04:15 PM

Alle Friezen afzeiken werkt natuurlijk helemaal niet. Het zal die Gooise ballenmentaliteit wel zijn, hahaha.

JanHein


't Is meer autistisch-compromisloze verontwaardiging; zover ken ik mezelf intussen ook wel.  :angel:

ahjoon

Natuurlijk is niet elke bewoner van deze mooie provincie een roofvogelhater, maar het aantal Friezen dat dezelfde zwakbegaafde argumenten orakelt als deze 'Tamme' (filmpje) is zorgwekkend hoog...... Overigens een aanrader om de gehele uitzending te bekijken!
Met vriendelijke groet,

Arjan


;-) -> http://waarneming.nl/waarneming/view/46346147

Jos Welbedacht

Interessant filmpje. Je ziet goed hoe zeer de gedachtengang van dergelijke mensen niet voor rede vatbaar is, maar gevoed wordt door achterhaalde, nostalgische natuurideeƫn.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

KorHaan

Het zorgwekkendst in het filmpje vind ik nog de politieman. Zwichten de wetshandhavers straks voor de Tamme's? Dat zou zomaar kunnen.
Zo'n Tamme zal ook wel opa zijn. Gaat die straks met zijn kleinkinderen gezellig met de zaag het bos in? Op die manier blijft het probleem voortbestaan. Zelfs die jager in het filmpje vindt dat er teveel roofvogels zijn, en dat er best eieren geschud mogen worden. Het moet toch niet gekker worden.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo