Hoofdmenu

Mybi_162

Gestart door thomas u, juni 01, 2014, 16:59:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

thomas u

misschien is deze te moeilijk...

Succes...
Thomas

Frank van de Putte

Groetjes,

Frank van de Putte

augustvansteensel

Ik zie de vogel niet eens! Maar ik heb wel een vermoeden dat het inderdaad porseleinhoen is! B)
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

mgieskens

Als ik het juiste voor een vogeltje aanzie, dan zie ik de lichte onderkant vla doorlopen; geen omhoog gewipt wit staart onderkantje.
Op basis daarvan zou ik eerder gokken op een Bokje dan een Porceleinhoen. Snavelvorm en kleur kan ik niet onderscheiden, evenmin als tekening op de bovendelen.
Maar het groene riet suggereert zomer periode en dat maakt het Bokje dan weer minder waarschijnlijk.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

mgieskens

Mysterie 1: Waar zit het vogeltje?  Of misschien wel 2?  ;D
Mysterie 2: Wat is het?

Ik meende eerst dat ie op positie 1 zat, maar uitgaande van positie 2 ga ik voor de Zilverplevier in zomerkleed; licht boven/achter op de kop en donker van onder.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Rob S

Net boven 1 zie ik een rood geel vlekje wat de snavel van een waterhoentje zou kunnen zijn.
Groeten

Rob Schaareman

thomas u

Om het jullie iets makkelijker te maken, geef ik de afbeelding een beetje uitvergroot....

suc6

(eigenlijk is dit eerst een zoekplaatje, en daarna pas een Mybi... (:

augustvansteensel

Citaat van: thomas u op juni 02, 2014, 21:22:51 PM
Om het jullie iets makkelijker te maken, geef ik de afbeelding een beetje uitvergroot....

suc6

(eigenlijk is dit eerst een zoekplaatje, en daarna pas een Mybi... (:

Ik zie hem helaas nog steeds niet. :blink:
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

thomas u

iemand al een idee?   :angel:

Thomas

servetej

Misschien een heel verkeerde wilde gok maar zie ik een witte kwik in dat groene zitten?
Groetjes, Lisette

ik ben een amateur ornitoloog, maar alle andere kruipende/zwemmende/vliegende/oid beestjes zijn ook machtig interesant en het determineren waard :3 dat is mijn levensmotto ><
en als er niks valt te determineren, dan moet er getekend worden: www.servetej.deviantart.com

OlivierO

#10
Citaat van: thomas u op juni 03, 2014, 18:41:58 PM
iemand al een idee?   :angel:

Thomas

Een idee waar hij zit??? Nee.  :huh:

Edit: wacht, ik zie het! Ik gok: watersnip.

augustvansteensel

Citaat van: OlivierO op juni 03, 2014, 22:46:31 PM
Citaat van: thomas u op juni 03, 2014, 18:41:58 PM
iemand al een idee?   :angel:

Thomas

Een idee waar hij zit??? Nee.  :huh:

Edit: wacht, ik zie het! Ik gok: watersnip.

misschien zie ik spoken, maar na lang turen denk ik ook het oog van een watersnip te zien.
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Nico Omlo

Ik denk een Dodaars te zien
Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen

OlivierO

Citaat van: augustvansteensel op juni 03, 2014, 23:19:58 PM
Citaat van: OlivierO op juni 03, 2014, 22:46:31 PM
Citaat van: thomas u op juni 03, 2014, 18:41:58 PM
iemand al een idee?   :angel:

Thomas

Een idee waar hij zit??? Nee.  :huh:

Edit: wacht, ik zie het! Ik gok: watersnip.

misschien zie ik spoken, maar na lang turen denk ik ook het oog van een watersnip te zien.

Volgens mij zit de vogel links, bij die witte vlek.  :-\

Julian Bosch

Citaat van: mgieskens op juni 02, 2014, 01:32:08 AM
Mysterie 1: Waar zit het vogeltje?  Of misschien wel 2?  ;D
Mysterie 2: Wat is het?

Ik meende eerst dat ie op positie 1 zat, maar uitgaande van positie 2 ga ik voor de Zilverplevier in zomerkleed; licht boven/achter op de kop en donker van onder.

Volgens mij zit de mybi idd op locatie 2! Wat het is?! Joost mag het weten... Juveniele Brandgans?! B)
Met vriendelijke groet,

Julian Bosch

thomas u

haha, het blijkt toch nog iets te moeilijk te zijn...
Ik geef jullie nog een laatste tip, maar dat is het dan ook...
suc6
Thomas

OlivierO

Ja, daar dacht ik dus dat ik die Watersnip zag, maar dat blijkt dan niet juist te zijn? Dan weet ik het niet ...  :rolleye: :rolleyes: :huh:

thomas u

Citaat van: OlivierO op juni 04, 2014, 14:23:10 PM
Ja, daar dacht ik dus dat ik die Watersnip zag, maar dat blijkt dan niet juist te zijn? Dan weet ik het niet ...  :rolleye: :rolleyes: :huh:

Dat klopt inderdaad niet

augustvansteensel

Op die laatste uitsnede kan ik hoe lang ik ook kijk geen vogel vinden. :rolleye:
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Jacob Molenaar

Citaat van: augustvansteensel op juni 04, 2014, 17:25:17 PM
Op die laatste uitsnede kan ik hoe lang ik ook kijk geen vogel vinden. :rolleye:
me too...
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Rob S

Dat witte driehoekige vlekje zal een onderdeel zijn. Maar of het stuit is of iets anders geen flauw idee.

Groeten

Rob Schaareman

Robert V.T

Groeten,

Robert van Tiel

Julian Bosch

Volgens mij is het roze streepje zn pootje. Juveniele waterral?!
Met vriendelijke groet,

Julian Bosch

Julian Bosch

Met vriendelijke groet,

Julian Bosch

Certhia

Mag ik 'm lichtelijk hilarisch vinden?

Persoonlijk had ik bijna een argument voor Woudaap aangedragen totdat Thomas een hint gaf en mijn woudaap ver buiten dit Venn-diagram viel. Ondertussen heb ik zelfs Moa en Kelenken overwogen maar ook die vallen er buiten.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

thomas u

Het goede antwoord is namelijk al 2 keer gegeven, alleen bij Frank heette de jpg nog "porseleinhoen" en dus moest ik hem snel veranderen naar Mybi_162 alleen ik was iets te laat
[/quote]
Citaat van: Frank van de Putte op juni 01, 2014, 17:14:10 PM
Porseleinhoen?  ;D

En August die ken ik persoonlijk, en die wist dat ik een porseleinhoen had gezien... Maar mensen, goed gespeeld! En ik denk dat deze gewoon net iets te moeilijk was.
Want ik was zelf al blijd dat ik hem uberhaupt op de foto had gezet... Hoe onduidelijk ook...
thomas

OlivierO

Ik geloof niet dat daar een Porseleinnhoen op staat.  B) ;D

Gelieve dus een lijn te trekken rond te vogel zodat iedereen kan zien waar hij zit ...  :-\

HPM

Citaat van: thomas u op juni 05, 2014, 09:49:13 AM
Het goede antwoord is namelijk al 2 keer gegeven, alleen bij Frank heette de jpg nog "porseleinhoen" en dus moest ik hem snel veranderen naar Mybi_162 alleen ik was iets te laat
Citaat van: Frank van de Putte op juni 01, 2014, 17:14:10 PM
Porseleinhoen?  ;D
Citeer
En August die ken ik persoonlijk, en die wist dat ik een porseleinhoen had gezien... Maar mensen, goed gespeeld! En ik denk dat deze gewoon net iets te moeilijk was.
Want ik was zelf al blijd dat ik hem uberhaupt op de foto had gezet... Hoe onduidelijk ook...
thomas

Hoe weet je dat je met dat zoekplaatje een Porseleinhoen op de foto hebt gezet?
Herman van der Meer

frankneijts

Je kunt natuurlijk niet ontkennen dat deze opgave van Thomas een 'mystery' was maar dat er ook ècht een 'bird' bij betrokken was wist uiteindelijk alleen hij met zekerheid.... 8)   Ik hoop dan ook dat hiermee geen trend is ingezet m.b.t. dit topic want het werkelijke 'mybi-spelletje' draait toch vooral om het testen van de de vaardigheden van de deelnemers in het herkennen van vogels en zeker niet alleen hele zeldzame. Daarbij is het de kunst om plaatjes te gebruiken waarop de 'bird' in kwestie eigenlijk niet eens zo heel onduidelijk is afgebeeld maar waar bijv. houding, belichting en/of het kleed ervoor zorgen dat de ID een 'mystery' is ...
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

HPM

#29
Citaat van: frankneijts op juni 05, 2014, 11:14:01 AM

Je kunt natuurlijk niet ontkennen dat deze opgave van Thomas een 'mystery' was maar dat er ook ècht een 'bird' bij betrokken was wist uiteindelijk alleen hij met zekerheid.... 8)   Ik hoop dan ook dat hiermee geen trend is ingezet m.b.t. dit topic want het werkelijke 'mybi-spelletje' draait toch vooral om het testen van de de vaardigheden van de deelnemers in het herkennen van vogels en zeker niet alleen hele zeldzame. Daarbij is het de kunst om plaatjes te gebruiken waarop de 'bird' in kwestie eigenlijk niet eens zo heel onduidelijk is afgebeeld maar waar bijv. houding, belichting en/of het kleed ervoor zorgen dat de ID een 'mystery' is ...

Maar de ID moet geen mystery zijn voor degene die hem hier post, want dat hoort thuis in 'Determinatie'.

En voor zoekplaatjes is er een ander topic http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=43335.0
Herman van der Meer