Hoofdmenu

Eland op snelweg

Gestart door Freek Verkerk, mei 29, 2014, 15:55:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Freek Verkerk

hi, lees dit: http://www.nu.nl/binnenland/3788975/eland-snelweg-a31-in-friesland.html  wie weet hier meer van? Ontsnapt uit Lelystad?


Administratie, als dit onderwerp op een verkeerde plaats staan verplaats het dan maar.
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Freek Verkerk

ok, geen elanden, maar rendieren. Misschien moet dit topic dan staan bij "uitgebroken exoten" :)
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

HPM

Citaat van: Freek Verkerk op mei 29, 2014, 16:35:28 PM

ok, geen elanden, maar rendieren. Misschien moet dit topic dan staan bij "uitgebroken exoten" :)

Of Rendieren bij de buren'.
Herman van der Meer

Rob Koelman

Citaat van: Freek Verkerk op mei 29, 2014, 16:35:28 PMok, geen elanden, maar rendieren. Misschien moet dit topic dan staan bij "uitgebroken exoten" :)

Of de eerste signalen van een nieuwe ijstijd! Overigens kwamen er tot grofweg 11.500 jaar geleden rendieren voor in Nederland. Dus of je dan bij deze soort over een echte exoot kan spreken...

Rob Koelman
Met vriendelijke groet, Rob

Douwe van der Ploeg

Of de kerstman is op vakantie naar Nederland..
Douwe van der Ploeg

Datura

Citaat van: Douwe van der Ploeg op mei 29, 2014, 17:54:33 PM
Of de kerstman is op vakantie naar Nederland..

Nee hoor, slecht gelezen Douwe, er staat nergens iets over een dier met een rode neus  ;D
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Pim

Uit natuurpark Lelystad is ooit een eland ontsnapt die voor een desastreus ongeluk heeft gezorgd op de A6. Een eland is wel wat anders dan een rendier om mee in botsing te komen.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Rob Koelman

Citaat van: Pim op mei 31, 2014, 11:34:15 AMUit natuurpark Lelystad is ooit een eland ontsnapt die voor een desastreus ongeluk heeft gezorgd op de A6. Een eland is wel wat anders dan een rendier om mee in botsing te komen.

Met 120 tot 130 kilometer per uur is een rendier voor je auto ook geen pretje...

Maar het klopt dat in Scandinavische landen elanden jaarlijks dodelijke aanrijdingen veroorzaken. Een aanrijding met een ree of rendier leidt meestal alleen tot (forse) materiële schade.

Rob Koelman
Met vriendelijke groet, Rob

jeroenroelofsen

Een eland is wat grote (gewicht) betreft tussen een ezel en een groot paard. Een rendier haalt de grote (gewicht) van een ezel volgens mij niet. Logisch dat een Eland voor meer (dodelijke) ongevallen zorgt.
Daarbij speelt denk ik gedrag ook nog een rol. Elanden zijn veel meer solitair in tegenstelling tot rendieren welke in groepen trekken. Rendieren leven ook meer op de savanne dan bossen. Hierdoor is een Rendier waarschijnlijk ook makkelijk te ontwijken.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

joostheeremans

Mij is verteld dat het bij een eland vooral een probleem is dat je de poten onder het beest vandaan rijdt, waardoor het volle gewicht op de voorruit of het dak komt en dat vooral dat gegeven voor veel dodelijke ongelukken zorgt.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

jeroenroelofsen

Is ook wel weer logisch gezien de hoogte van een Eland vs Rendier
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Douwe van der Ploeg

Citaat van: Datura op mei 31, 2014, 11:25:25 AM
Citaat van: Douwe van der Ploeg op mei 29, 2014, 17:54:33 PM
Of de kerstman is op vakantie naar Nederland..

Nee hoor, slecht gelezen Douwe, er staat nergens iets over een dier met een rode neus  ;D

Je hebt zelf slecht gelezen, er staat in het artikel duidelijk dat er nog één rendier mist ;)
Douwe van der Ploeg

Datura

Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Maarte5n

Citaat van: Datura op mei 31, 2014, 17:35:29 PM
Verrek, je hebt gelijk, en hij is zeker weten naar Dronrijp gelopen zoals in het bericht staat;D

Maar waar is i nu dan is i al 2 dagen niet meer gezien ?

Groet maarten
Maarten vd Berg