Hoofdmenu

Mybi_161

Gestart door mgieskens, mei 30, 2014, 19:07:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

mgieskens

Niet zo'n moeilijke voor de kenners.
Zwart/witte staarten. Die achteraan zijn van de Kluut, maar van wie is die vooraan?
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

servetej

Groetjes, Lisette

ik ben een amateur ornitoloog, maar alle andere kruipende/zwemmende/vliegende/oid beestjes zijn ook machtig interesant en het determineren waard :3 dat is mijn levensmotto ><
en als er niks valt te determineren, dan moet er getekend worden: www.servetej.deviantart.com

mgieskens

Inderdaad. Menigeen kent hem als een kleurrijke eend, maar dat is alleen de voorste helft.
Hier dezelfde Bergeend enkele minuten later gefotografeerd, en in kleur.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

servetej

Citaat van: mgieskens op mei 30, 2014, 21:01:58 PM
Inderdaad. Menigeen kent hem als een kleurrijke eend, maar dat is alleen de voorste helft.
Hier dezelfde Bergeend enkele minuten later gefotografeerd, en in kleur.

Nou inderdaad, mijn eerst gedachte was bergeend maar ik twijfelde vanwege de kleurloosheid, ik dacht dat het misschien stiekem een grote zaagbek zou kunnen zijn. Maar na het even gecontroleerd te hebben bleek bergeend toch meer in de buurt te komen  ;).
Groetjes, Lisette

ik ben een amateur ornitoloog, maar alle andere kruipende/zwemmende/vliegende/oid beestjes zijn ook machtig interesant en het determineren waard :3 dat is mijn levensmotto ><
en als er niks valt te determineren, dan moet er getekend worden: www.servetej.deviantart.com

mgieskens