Hoofdmenu

Mybi_161

Gestart door mgieskens, mei 30, 2014, 19:07:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

mgieskens

Niet zo'n moeilijke voor de kenners.
Zwart/witte staarten. Die achteraan zijn van de Kluut, maar van wie is die vooraan?
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

servetej

Groetjes, Lisette

ik ben een amateur ornitoloog, maar alle andere kruipende/zwemmende/vliegende/oid beestjes zijn ook machtig interesant en het determineren waard :3 dat is mijn levensmotto ><
en als er niks valt te determineren, dan moet er getekend worden: www.servetej.deviantart.com

mgieskens

Inderdaad. Menigeen kent hem als een kleurrijke eend, maar dat is alleen de voorste helft.
Hier dezelfde Bergeend enkele minuten later gefotografeerd, en in kleur.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

servetej

Citaat van: mgieskens op mei 30, 2014, 21:01:58 PM
Inderdaad. Menigeen kent hem als een kleurrijke eend, maar dat is alleen de voorste helft.
Hier dezelfde Bergeend enkele minuten later gefotografeerd, en in kleur.

Nou inderdaad, mijn eerst gedachte was bergeend maar ik twijfelde vanwege de kleurloosheid, ik dacht dat het misschien stiekem een grote zaagbek zou kunnen zijn. Maar na het even gecontroleerd te hebben bleek bergeend toch meer in de buurt te komen  ;).
Groetjes, Lisette

ik ben een amateur ornitoloog, maar alle andere kruipende/zwemmende/vliegende/oid beestjes zijn ook machtig interesant en het determineren waard :3 dat is mijn levensmotto ><
en als er niks valt te determineren, dan moet er getekend worden: www.servetej.deviantart.com

mgieskens

Op zoek naar zwart/witte staarten van (half ondergedoken) kluten werd ik ook op het verkeerde been gezet door deze 'reuze kluut'. Om me vervolgens te realiseren dat er behalve de grootte nog meer niet klopte. Omdat ik de Bergeenden wel al had gezien, was het mysterie voor mij snel opgelost. Maar dus ook verrast door de kleurloosheid.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

servetej

Citaat van: mgieskens op mei 31, 2014, 13:39:00 PM
Op zoek naar zwart/witte staarten van (half ondergedoken) kluten werd ik ook op het verkeerde been gezet door deze 'reuze kluut'. Om me vervolgens te realiseren dat er behalve de grootte nog meer niet klopte. Omdat ik de Bergeenden wel al had gezien, was het mysterie voor mij snel opgelost. Maar dus ook verrast door de kleurloosheid.
Ik heb ook nog heel even gedacht dat het gewoon weer een kluut was, maar daarvoor leek z'n achterste toch te breed, of het zou een kluut zijn geweest die nodig op dieet zou moeten  :-[
Groetjes, Lisette

ik ben een amateur ornitoloog, maar alle andere kruipende/zwemmende/vliegende/oid beestjes zijn ook machtig interesant en het determineren waard :3 dat is mijn levensmotto ><
en als er niks valt te determineren, dan moet er getekend worden: www.servetej.deviantart.com