Welk roofvogeltje is dit?

Gestart door willy ramaekers, mei 28, 2014, 09:30:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

willy ramaekers


Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/84815680
Torenvalk - Falco tinnunculus gezien op 2014-05-25 Asten - Waardjesweg e.o.
Foto's:








bij voorbaat dank Willy Ramaekers
Een vliegende vogel vangt altijd wat.

servetej

Lijkt mij meer een sperwer of een havik, vanwege de vorm van de vleugels, torenvalken hebben smallere vleugels. Maar qua vorm vind ik um weer meer op een sperwer lijken dan op een havik, een havik had een smallere kop gehad.
Groetjes, Lisette

ik ben een amateur ornitoloog, maar alle andere kruipende/zwemmende/vliegende/oid beestjes zijn ook machtig interesant en het determineren waard :3 dat is mijn levensmotto ><
en als er niks valt te determineren, dan moet er getekend worden: www.servetej.deviantart.com

ZLHaberham

Inderdaad sperwer. Zie naast de door Lisette genoemde kenmerken ook de scherpe hoeken aan de staart, en de aanblik van een klein snaveltje op die inderdaad bolle kop.

KorHaan

Citaat van: servetej op mei 28, 2014, 09:56:05 AM
Lijkt mij meer een sperwer of een havik, vanwege de vorm van de vleugels, torenvalken hebben smallere vleugels. Maar qua vorm vind ik um weer meer op een sperwer lijken dan op een havik, een havik had een smallere kop gehad.

Torenvalken hebben smallere vleugelpunten, als je mij toestaat even te nuanceren. Bij de vogel hier kun je wel 6 vingertoppies tellen, die een afgeronde vleugel geven.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

willy ramaekers

Bedankt voor jullie reacties en uitleg!!

Vr.groeten Willy
Een vliegende vogel vangt altijd wat.