weer zo eentje

Gestart door Geum rivale, mei 27, 2014, 17:56:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Geum rivale

Is hier nog iets van te maken?
In het Savelsbos; daar komen ze beide voor...
Kees van Reenen

frankneijts

Hier houdt het voor mij in elk geval op..... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Oenanthe

Citaat van: Geum rivale op mei 27, 2014, 17:56:33 PM
Is hier nog iets van te maken?
In het Savelsbos; daar komen ze beide voor...

Wie bedoel je met beide? Koolmees en zwarte mees soms? Ik meen in elk geval de kop van een mees te herkennen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Geum rivale

Haha... ja, klopt, erg duidelijk is het niet. Zelf dacht ik eigenlijk aan Matkop vanwege de dik lijkende kop, maar i.p.v. hem met de verrekijker te bestuderen besloot ik er een foto van te maken. Verkeerde keus, kennelijk. Zie je het kapje van Glanskop trouwens wel eens glanzen?
Kees van Reenen

frankneijts

Citaat van: Geum rivale op mei 27, 2014, 20:58:04 PM
Haha... ja, klopt, erg duidelijk is het niet. Zelf dacht ik eigenlijk aan Matkop vanwege de dik lijkende kop, maar i.p.v. hem met de verrekijker te bestuderen besloot ik er een foto van te maken. Verkeerde keus, kennelijk. Zie je het kapje van Glanskop trouwens wel eens glanzen?

Het onderscheid tussen Glans- en Matkop (want 1 van beide is het zeker..) is dermate lastig dat het alleen met hele goede foto's (en/of geluidsopnames natuurlijk) enige kans van slagen heeft en met bovenstaande foto is dat zeer zeker niet het geval. Overigens zijn kenmerken als "een dik lijkende kop" of een mogelijk "glanzend kapje" sowieso volstrekt onvoldoende..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'