Hoofdmenu

Knotszwam?

Gestart door w.veenhoven, mei 21, 2014, 18:31:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

w.veenhoven

Hoi

Wat voor soort is dit? Ze zijn ongeveer 2cm groot boomsoort denk ik een Beuk.Iemand een idee.Alvast bedankt.

Gr Wob

wimperzwam

Waarschijnlijk beginnende Houtknotszwam (Xylaria polymorpha). Later nog eens terug gaan, moet nog zwart worden.

Mvgr.,
Henk Huijser.

grietaf

Weet je zeker dat het Beuk is en geen Esdoorn?
Grieta.

wimperzwam

Grieta, die vraag had ik ook al willen stellen maar als Wob later nog een keer gaat kijken, wordt wel duidelijk of het eventueel X. longipes is.

Mvgr.,
Henk Huijser.

w.veenhoven

Hoi

Boomsoort kan mischien wel gewaar worden.En ik meld wel even als ze zwart geworden zijn.Bedankt

Gr Wob

w.veenhoven

#5
Citaat van: wimperzwam op mei 21, 2014, 18:56:24 PM
Waarschijnlijk beginnende Houtknotszwam (Xylaria polymorpha). Later nog eens terug gaan, moet nog zwart worden.

Mvgr.,
Henk Huijser.

Hoi Henk

Ze zijn nog steeds grijs zie foto. De boom is volgens mij een Eik.

Gr Wob

wimperzwam

Nog een tijdje volhouden Wob, deze dingen ontwikkelen zich langzaam.

Mvgr.,
Henk Huijser.

w.veenhoven

Citaat van: wimperzwam op juni 02, 2014, 20:17:19 PM
Nog een tijdje volhouden Wob, deze dingen ontwikkelen zich langzaam.

Mvgr.,
Henk Huijser.

Ok doe ik.

Gr Wob

w.veenhoven

Citaat van: w.veenhoven op juni 03, 2014, 08:04:24 AM
Citaat van: wimperzwam op juni 02, 2014, 20:17:19 PM
Nog een tijdje volhouden Wob, deze dingen ontwikkelen zich langzaam.

Hoi Henk

Ze zijn weer grijs geworden zie foto en ze zitten op eik.

Gr Wob

Mvgr.,
Henk Huijser.

Ok doe ik.

Gr Wob

wimperzwam

Hallo Wob, rustig laten staan en over een tijd (2-4 weken) nog eens een foto maken, krijg je een mooie reeks over de ontwikkeling van Xylaria polymorpha want naar mijn mening gaat het nog steeds in die richting.

Mvgr.,
Henk Huijser.

w.veenhoven

#10
Citaat van: wimperzwam op juni 13, 2014, 09:15:26 AM
Hallo Wob, rustig laten staan en over een tijd (2-4 weken) nog eens een foto maken, krijg je een mooie reeks over de ontwikkeling van Xylaria polymorpha want naar mijn mening gaat het nog steeds in die richting.

Mvgr.,
Henk Huijser.

Hoi Henk

Ik blijf ze volgen. Ze lopen gelukkig niet weg

Gr Wob

ratje

is maar goed ook dat ze niet weglopen als je ze wilt blijven volgen  ;D

w.veenhoven

Citaat van: wimperzwam op juni 13, 2014, 09:15:26 AM
Hallo Wob, rustig laten staan en over een tijd (2-4 weken) nog eens een foto maken, krijg je een mooie reeks over de ontwikkeling van Xylaria polymorpha want naar mijn mening gaat het nog steeds in die richting.

Mvgr.,
Henk Huijser.

Hoi Henk

Deze foto heb ik gemaakt 23-06-2014 en daar zitten volgens mij al sporen op.Gisteren heb ik nog gekeken waren niet veel veranderd.Maar kwijnen wel weg.
Voor de knotszwam is het wel vroeg vind ik. Enig idee wat het kan zijn.

Gr Wob

wimperzwam

Lijkt mij nog steeds een Xylaria. Mogelijk reeds aangetast door een secundaire schimmel. Kan gezien de vorm van het vruchtlichaam en het wat licht bepoederde oppervlak het Geweizwammetje niet met zekerheid uitsluiten.

Mvgr.,
Henk Huijser.

w.veenhoven

Citaat van: wimperzwam op juni 29, 2014, 09:02:46 AM
Lijkt mij nog steeds een Xylaria. Mogelijk reeds aangetast door een secundaire schimmel. Kan gezien de vorm van het vruchtlichaam en het wat licht bepoederde oppervlak het Geweizwammetje niet met zekerheid uitsluiten.

Mvgr.,
Henk Huijser.

Hoi Henk

Geweizwam denk ik niet die is niet zo dik. Zal ik hem maar in voeren op Houtknotszwam ? Want we komen er denk ik toch niet uit.

Gr Wob

wimperzwam

Ik zou uit nieuwschierigheid over een aantal weken (maanden) nog eens langs gaan. Opgeven in dit vak doen we toch niet ? Hoop ik.

Mvgr.,
Henk Huijser.

w.veenhoven

Citaat van: wimperzwam op juni 30, 2014, 09:19:06 AM
Ik zou uit nieuwschierigheid over een aantal weken (maanden) nog eens langs gaan. Opgeven in dit vak doen we toch niet ? Hoop ik.

Mvgr.,
Henk Huijser.

Hoi Henk

Ik geef nooit op kom er regelmatig langs.Afwachten maar.

Gr Wob

w.veenhoven

Hoi Henk

Er staan nog een paar maar blijven van boven grijs.Het volgens mij toch iets anders maar welke dan? Ik heb zoiets ook nog nooit gezien en dan ook zo vroeg in het voorjaar.

Gr Wob