Welke wants is dit?

Gestart door n.f.leenheer, mei 21, 2014, 12:33:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

n.f.leenheer

Als een acrobaat verplaatste de wants zich.
Is dit een Stinkende wants?
Groeten, Nico

Arp

De meeste Wantsen, zeker uit deze familie, kunnen flink stinken, maar op het ogenblik van de foto's zal deze niet per se gestonken hebben ... ;)

Het is Palomena prasina :)

Nico, lees misschien dit een keer: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=207050.0
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

n.f.leenheer

Bedankt Arp.
Ik zal de link lezen.
Groeten, Nico

n.f.leenheer

Ik heb dit al eens gelezen en ook toegepast.
Werkte niet, kreeg geen respons.
Via het forum werkt het wel, dus .....
Groeten, Nico

Arp

Hoi Nico,

Je opmerking snijdt geen hout. Het gaat er juist om dat je op deze manier je vragen op het forum stelt - deel van de methode is dus juist dat de vraag op het forum terecht komt, maar dan met alle gegevens erbij, welke bij jouw aanvragen op het forum doorgaans ontbreken.

Neem bijvoorbeeld deze waarneming van een gaasvlieg.

In het menu in de rechter kantlijn zie je de optie "determineren via het forum". Klik erop en volg de aanwijzingen. Je krijgt dan een stukje tekst dat je in het forum kunt overnemen (knip/plak). Ik doe dat als voorbeeld in het berichtje hieronder.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/84677414
Gewone Gaasvlieg - Chrysopa perla gezien op 2014-05-19 Ede - Vlinderdas
Foto's:


bij voorbaat dank Nico Leenheer
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

#6
Ik herhaal uit de gelinkte uitleg:


De voordelen hiervan zijn:

  • Je hoeft maar 1 keer alle gegevens in te tikken.
  • De locatie, datum en andere vindplaatsgegevens zijn meteen bekend voor de mensen die deze nodig hebben om je vraag te kunnen beantwoorden.
  • Foto's meteen op groot formaat zichtbaar in het forum.
  • Mensen die tijd besteden om jou te helpen zijn dus geen extra tijd kwijt aan zoeken, doorklikken, foto's vergroten, vindplaatsgegevens navragen etc.
  • De waarneming komt ook beschikbaar op deze pagina waardoor nog meer mensen kunnen meedenken.
  • Validatoren kunnen via het forum direct de waarneming terugvinden en deze eventueel goedkeuren.
  • Als de determinatie rond is doet jouw waarneming ook mee aan het vergroten van de kennis over de betreffende soort.
  • Minder serverruimte nodig omdat de foto maar op 1 plek gehost wordt (in de database en wordt vanaf die plek in het forum getoond)
  • Voor zover je voorheen foto's van externe servers (eigen webserver of plaatjeshosters als imageshack) hier toonde: Dit neemt weliswaar hier geen serverruimte in beslag, maar heeft als nadeel dat de foto's op den duur verdwijnen/verhuizen en dan niet meer getoond worden, waarmee het topic nietszeggend wordt en de tijd en moeite die men eraan besteed heeft als "verloren" beschouwd moet worden.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

n.f.leenheer

Arp,
Ik gaf alleen maar aan dat ik het verzoek van Hisko destijds ter harte genomen heb.
Het resulteerde niet, misschien niet symptomatisch, in beantwoording van mijn vraag (destijds).
Ik zag ook de betere mogelijkheden, daar ligt het niet aan.
Ik zal bij eerste gelegenheid het weer op die wijze doen.
Groeten, Nico

Arp

Is prima Nico  :duim:

Je bent natuurlijk ook niets verplicht, maar ik op mijn beurt wist niet dat je er al eens mee gestoeid had - vandaar de tip :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)