Hoofdmenu

Fijn! Twitchers! :(

Gestart door Hinko, mei 21, 2014, 12:00:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: Vincent Hart op mei 22, 2014, 13:18:05 PM
Ik zie niet helemaal de overeenkomst tussen een tendentieus, feitelijk onjuist artikel napraten en mijn reacties hier (/elders over dit onderwerp)?
Overigens excuus dat ik dacht dat Hinko een meisje was.

Het is doodnormaal op dit forum om commentaar te leveren aan de hand van berichten in de media. Er zijn zelfs aparte topics voor. Het is ook standaard geworden om in het geval van de ontdekking van een zeldzame vogel die een beduidende oploop tot gevolg heeft elke mediascheet op te sporen en hier (juichend) te presenteren. Waarom zou Hinko dat dan niet mogen en zou hij zelfs zijn excuus moeten aanbieden als hij het wel doet?
Als je zo nodig excuses wil zien ga je in dit geval maar naar de Leeuwarder Courant.
Herman van der Meer

jvdlaan

Als je goed leest dan bestaat het bericht van Hinko uit twee geciteerde passages en vervolgens geeft hij zelf zonder een blad voor zijn mond te nemen zijn oordeel over twitchers en wat er met bepaalde twitchers gedaan zou moeten worden.

Vincent en anderen reageren juist op die laatste alinea. Wat was daar nu verkeerd aan?

HPM

Citaat van: jvdlaan op mei 22, 2014, 15:40:21 PM

Als je goed leest dan bestaat het bericht van Hinko uit twee geciteerde passages en vervolgens geeft hij zelf zonder een blad voor zijn mond te nemen zijn oordeel over twitchers en wat er met bepaalde twitchers gedaan zou moeten worden.

Vincent en anderen reageren juist op die laatste alinea. Wat was daar nu verkeerd aan?

Als je goed leest dan zie je dat ik reageerde op DIT bericht van Vincent. Daar is zowat álles verkeerd aan.
Herman van der Meer

migratorius

Dat het hier om een buitengewoon ondermaats stukje uit het "Europese regionale dagblad van het jaar 2013" gaat is wel voldoende bewezen.

Tijd voor een admin-scholing lijkt me zo?

JanHein

HPM

Citaat van: migratorius op mei 22, 2014, 16:17:42 PM
Dat het hier om een buitengewoon ondermaats stukje uit het "Europese regionale dagblad van het jaar 2013" gaat is wel voldoende bewezen.

Tijd voor een admin-scholing lijkt me zo?

JanHein

Meer voor een journalistentraining, lijkt me.
Herman van der Meer

gerdwichers8

Citaat van: Hinko op mei 21, 2014, 12:00:56 PM
Vandaag een kritische visie op onze twitchende medemens in de Leeuwarder Courant.

"Van het legertje vogelaars dat het hele land doorkruist om weer een nieuwe soort aan het eigen waarnemingenlijstje te kunnen
toevoegen, slaat een deel op hol. Er zijn zelfs verkeersmaatregelen nodig, inclusief een speciaal gemaakt bord dat een stopverbod
aanduidt, om publiek bij een steppekiekendief weg te houden."

"Wat is het toch mooi dat zo'n bijzondere steppekiekendief zich in ons land vestigt. Maar wat het is zonde dat sommige  vogelliefhebbers het plezier van anderen vergallen door met hun gedrag vervelende maatregelen nodig te maken."

Waar is het zelfreinigende vermogen van Twitchers? We weten best wie zich wel gedraagt en wie niet. Sluit probleem veroorzakende twitchers uit van activiteiten, scorelijstjes etc etc. Maak ze duidelijk dat hun egoïstische gedrag niet acceptabel is en consequenties heeft!

Van het legertje vogelaars dat..(geen onvertogen woord)..slaat een deel op hol ("deel" houdt toch duidelijk nuancering in?). "Sommige vogelliefhebbers" (andermaal nuancering; èn geen onvertogen woord over enig misplaatste aandacht c.q. bovenmaatse eigenliefde= egoïsme: dat zou er nog wel bij kunnen zonder onterecht op lange tenen te gaan staan?)
"Er zijn zelfs verkeersmaatregelen nodig" ; toename van herrie-achtig verkeer ìs toch oorzaak van giftige grijze wolken?= Natuur onder druk!
"Maar wat is het zonde dat.." Ja ja is inderdaad al te vaak gewoon NEE (tussen de regels doorlezen)

Dan het stuk van Hinko:Is nog aardig zalvend van karakter eerlijk gezegd. Je zou hem misschien kunnen verwijten zoiets in de trant van "Zachte heelmeesters..."

De fijngevoeligheid die  ik zou moeten lezen in de polemiek, dat hetzij de Courant, hetzij Hinko over de scheef gaat vat ik eerder op als geïrriteerdheid.

Irritatie vanwege de stinkende wonde soms?    ???

gerdwichers8

..òf wordt de G-spot van birding handtastelijk bejegend?


Ook overgevoelig t's t's.

jvdlaan

#37
Citaat van: HPM op mei 22, 2014, 15:53:20 PM
Citaat van: jvdlaan op mei 22, 2014, 15:40:21 PM

Als je goed leest dan bestaat het bericht van Hinko uit twee geciteerde passages en vervolgens geeft hij zelf zonder een blad voor zijn mond te nemen zijn oordeel over twitchers en wat er met bepaalde twitchers gedaan zou moeten worden.

Vincent en anderen reageren juist op die laatste alinea. Wat was daar nu verkeerd aan?

Als je goed leest dan zie je dat ik reageerde op DIT bericht van Vincent. Daar is zowat álles verkeerd aan.
Het lijkt mij zonneklaar dat je dat verkeerd vond omdat je in eerste instantie niet doorhad dat de eerste twee alinea's van Hinko een citaat was (en inderdaad in GeenStijl-stijl) en in de derde alina dat het Hinko zelf was die zijn ongezalfde mening gaf (zoals ik  je bericht van 15:50:32 lees).
Als vervolgens blijkt dat er van dat LC-stuk weinig waar was in de context van de Steppekiek, dan lijkt me dat er weinig mis met de wijze van reageren van Vincent.

Vincent Hart

Nee, irritatie omdat dit niet het eerste voorbeeld is van een twitch waar niets mis gaat, waar ook als wordt uitgelegd dat de verslaggeving als zou er wel iets misgegaan zijn dus feitelijk onjuist is, de discussie gevoerd blijft worden alsof er wel iets mis gegaan is.

Dan is de mening van de anti-twitchers dus dogmatisch, en daarmee blijft een inhoudelijke discussie over wat er wél fout gaat/beter kan onmogelijk.

Met 'Waarom geven jullie niet gewoon toe dat jullie twitchers een bende tick-hungry immorele egoisten zijn" bereik je alleen mensen die het daar al mee eens zijn. En daarmee dus juist niet de mensen wiens gedrag je anders zou willen zien.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: jvdlaan op mei 22, 2014, 17:32:16 PM
Citaat van: HPM op mei 22, 2014, 15:53:20 PM
Citaat van: jvdlaan op mei 22, 2014, 15:40:21 PM

Als je goed leest dan bestaat het bericht van Hinko uit twee geciteerde passages en vervolgens geeft hij zelf zonder een blad voor zijn mond te nemen zijn oordeel over twitchers en wat er met bepaalde twitchers gedaan zou moeten worden.

Vincent en anderen reageren juist op die laatste alinea. Wat was daar nu verkeerd aan?

Als je goed leest dan zie je dat ik reageerde op DIT bericht van Vincent. Daar is zowat álles verkeerd aan.
Het lijkt mij zonneklaar dat je dat verkeerd vond omdat je in eerste instantie niet doorhad dat de eerste twee alinea's van Hinko een citaat was (en inderdaad in GeenStijl-stijl) en in de derde alina dat het Hinko zelf was die zijn ongezalfde mening gaf (zoals ik  je bericht van 15:50:32 lees).
Als vervolgens blijkt dat er van dat LC-stuk weinig waar was in de context van de Steppekiek, dan lijkt me dat er weinig mis met de wijze van reageren van Vincent.

Zoals gewoonlijk neemt je zonder enige grond weer een heleboel aan, Jan.
Ik heb met de eerste twee alinea's - die door Hinko overduidelijk gemarkeerd zijn als citaten - nog geprobeerd om online het artikel te vinden omdat ik me afvroeg of het een artikel was of een lezersreactie.
Ik heb geen commentaar geleverd op de citaten of op het commentaar van Hisko, noch heb ik enige uitspraak gedaan over twitchen of twitchers. Ik heb alleen gereageerd op de verwerpelijke uitspraken van Vincent.
Dat zijn de feiten en de rest verzin je.

Overigens schijnen jullie allemaal goed bekend te zijn met Geen Stijl. Ik niet. Dat geeft te denken.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Citaat van: HPM op mei 22, 2014, 18:24:10 PMOverigens schijnen jullie allemaal goed bekend te zijn met Geen Stijl. Ik niet. Dat geeft te denken.
Dat 'wij' ons wel verdiepen in een onderwerp voordat we er een negatieve mening over hebben, bedoel je?  :-*
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HJDT

Gelukkig maar, Herman is weer helemaal zichzelf. Ik begon me al zorgen te maken.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

gerdwichers8

#42
Het woord 'anti' staat voor: 'in plaats van'. Dat is wezenlijk iets anders dan 'tegen'
Vogelliefhebberij staat toch niet in plaats van twitchen zo men niet twitcht maar wel vogels kijkt? Twitchen in plaats van vogelliefhebberij stellen kan uiteindelijk nooit in een pure hoedanigheid zònder vogelliefhebberij. t'Is waar wil ik zeggen, maar ìs dat tòch waar?: Die vraag moet gesteld blijven.
k'Zou zo denken dat wanneer twitchen uitgaat van vogelliefhebberij, het laatste altijd voorop moet blijven staan want de liefde laat vrij; en mocht het nodig zijn, laat het ook de vogel zelf vrij in de omgeving mèt de omstandigheden waarin de vogel het verkoos.
Hier zet de schoen zich naar de voet in het goede geval maar door het dringen blijft die schoen bij geval toch ook wringen.

jvdlaan

Citeer"Zoals gewoonlijk neemt je zonder enige grond weer een heleboel aan, Jan".

Nee, ik probeer je begrijpen waarom je zo reageert op Vincent die in mijn ogen een normale reactie geeft.

Citeerik heb geen commentaar geleverd op de citaten of op het commentaar van Hisko, noch heb ik enige uitspraak gedaan over twitchen of twitchers.
. Je zult wel Hinko bedoelen of neem ik dan weer eens iets aan zoals gewoonlijk?
Je aversie tegen twitchers en bepaalde vogelaars hier is ons allen bekend, Herman. Waarom ben je er weer als de kippen bij om in een dergelijk topic te reageren?

CiteerIk heb alleen gereageerd op de verwerpelijke uitspraken van Vincent.
Dat zijn geen feiten, dat is jouw mening. Mag Vincent daarop niet zijn mening geven?

CiteerDat zijn de feiten en de rest verzin je.
Ik verzin helemaal niets. Ik vraag me iets af. Hoe komt het dat je overtrokken reageert op die uitspraak van Vincent, terwijl je het commentaar van Hinko niet verwerpelijk vindt. Dat intrigeert me. De meest logische verklaring is dat je niet doorhad dat de het eerste comment van Hinko bestond uit twee citaten en een eigenste mening (plus de naam van dit topic). Maar als dat niet de reden is, wat dan wel?

CiteerOverigens schijnen jullie allemaal goed bekend te zijn met Geen Stijl. Ik niet. Dat geeft te denken.
Verwar je wellicht goed bekend met weten wat de modus operandi is van GS? Dat zijn twee hele andere zaken. Ik bezoek GS zelden of nooit, maar weet genoeg dat ze hun bijnaam Roze Khmer eer aandoen. Tuig is het, niets meer of minder.

FrankK

Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze

jvdlaan


ArjenDrost †

Pakt de popcorn er weer bij, en een lekker koud glas cola. Heerlijk, een twitchersdiscussie over een twitch waar helemaal niks fout is gegaan!




gerdwichers8

De polder staat nu vol met volk wat er ten tijde van aankomst Step nog niet was.


Gebrek aan rust intrigeert juist waar de rust verkozen was. Een duidelijk oordeel waar wel- en niet-twitchers het over eens zouden moeten zijn; in het veld en hier op het forum.

Gebrek aan rust? Daar is echt alles fout aan!

Klaas van Dijk

Citaat van: HPM op mei 22, 2014, 18:24:10 PMZoals gewoonlijk neemt je zonder enige grond weer een heleboel aan, Jan. Ik heb met de eerste twee alinea's - die door Hinko overduidelijk gemarkeerd zijn als citaten - nog geprobeerd om online het artikel te vinden omdat ik me afvroeg of het een artikel was of een lezersreactie.

Voor de discussie lijkt het me van belang om de beschikking te hebben over het complete artikel in de Leeuwarder Courant (inclusief eventuele foto's). Er is vast wel iemand die de Leeuwarder Courant leest en die in staat is om er een scan van te maken (o.i.d.). Voor zover mij bekend is het geen 'lezersreactie'.

Vriendelijke groeten,

Klaas

Oscar Balm

Citaat van: gerdwichers8 op mei 22, 2014, 20:57:13 PM
De polder staat nu vol met volk wat er ten tijde van aankomst Step nog niet was.


Gebrek aan rust intrigeert juist waar de rust verkozen was. Een duidelijk oordeel waar wel- en niet-twitchers het over eens zouden moeten zijn; in het veld en hier op het forum.

Gebrek aan rust? Daar is echt alles fout aan!

Dus de plaatselijke boeren en de vliegclub (*) moeten ook stoppen met hun werkzaamheden.

(*)Terwijl ik er aan het twitchen was heb ik 3 keer vliegtuigjes van het formaat cessna over zien vliegen op dezelfde hoogte als de kieken.
Ik denk dat ze daar meer last van hebben dan van een paar twitchers die keurig op afstand staan.

Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807

Datura

Ik ben het met Herman eens dat Hinko zelf niks zegt waarvoor excuses aangeboden zouden 'moeten' worden.

Verder denk ik dat excuses geven vaak een ´groot gebaar´ is, excuses vragen het tegenovergestelde.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

gerdwichers8

Citaat van: Oscar Balm op mei 22, 2014, 21:26:40 PM
Citaat van: gerdwichers8 op mei 22, 2014, 20:57:13 PM
De polder staat nu vol met volk wat er ten tijde van aankomst Step nog niet was.


Gebrek aan rust intrigeert juist waar de rust verkozen was. Een duidelijk oordeel waar wel- en niet-twitchers het over eens zouden moeten zijn; in het veld en hier op het forum.

Gebrek aan rust? Daar is echt alles fout aan!

Dus de plaatselijke boeren en de vliegclub (*) moeten ook stoppen met hun werkzaamheden.



Ja

Jan2002

Door deze discussie is de titel van dit topic wel een soort self-fulfilling prophecy geworden  ;D
Groet,
Jan

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0