Uitvliegen pimpelmezen

Gestart door lucasn, mei 22, 2014, 15:23:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

lucasn

Ik vroeg me af of pimpelmezen normaal gesproken gelijk kunnen vliegen als ze de nestkast verlaten. Er is weinig over op internet te vinden maar het lijkt erop te wijzen dat ze gelijk zouden moeten kunnen vliegen.


Bij 'mijn' nest hadden vier stuks de kast verlaten terwijl ze nog absoluut niet konden vliegen en ook nog vrij klein waren. Werden wel constant gevoerd. Twee stuks zijn in de kast gestorven en ook de andere vier hebben het niet gered. Eentje vanzelf dood en vannacht drie door waarschijnlijk een kat. Wat het totaal op nul brengt  :( 
Zou het ook nog kunnen dat de val vanuit de kast (2 meter hoog) op de straat te groot is geweest?


Groet Lucas
Groet,
Lucas Nieuweboer

HPM


Normaal kunnen jonge mezen zich aardig helpen als ze uitvliegen. Bij verstoring is het wel mogelijk dat ze voortijdig het nest verlaten.

Herman van der Meer

Edwin Schuller

Die van mij hangt zo mogelijk nog hoger en ik heb praktisch ieder jaar wel jongen die het overleven (dat er een paar sterven is niet abnormaal). Blijkbaar waren die van jou een beetje aan de domme kant, gelukkig heeft Darwin daar iets op bedacht erg zielig! Volgend jaar beter.
Edwin Schuller

laatvlieger

Citaat van: lucasn op mei 22, 2014, 15:23:59 PM
Ik vroeg me af of pimpelmezen normaal gesproken gelijk kunnen vliegen als ze de nestkast verlaten. Er is weinig over op internet te vinden maar het lijkt erop te wijzen dat ze gelijk zouden moeten kunnen vliegen.


Bij 'mijn' nest hadden vier stuks de kast verlaten terwijl ze nog absoluut niet konden vliegen en ook nog vrij klein waren. Werden wel constant gevoerd. Twee stuks zijn in de kast gestorven en ook de andere vier hebben het niet gered. Eentje vanzelf dood en vannacht drie door waarschijnlijk een kat. Wat het totaal op nul brengt  :( 
Zou het ook nog kunnen dat de val vanuit de kast (2 meter hoog) op de straat te groot is geweest?


Groet Lucas
Ik denk dat ze inderdaad door iets verstoord zijn. Ze verlaten dan eerder de kast, dan eigenlijk handig is.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

lucasn

Heb de nestkast leeggehaald, hopen op een tweede poging!
Groet,
Lucas Nieuweboer