Wants ?

Gestart door wheijmans, mei 18, 2014, 10:05:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

wheijmans

Welke wants is dit ?

Arp

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

wheijmans

Hoi Arp.

Afgelopen donderdag langs rivier de Swalm in Swalmen (Limburg)

Groetjes Wim.

Arp

Het is een Elasmostethus. De kleuren zijn nogal "apart" voor interstinctus, wellicht veroorzaakt door schade/verkleuring, maar juist in Zuid-Limburg moet je ook rekening houden met minor. In die buurt moet je ze verzamelen of hele goede foto's maken van de achterlijfspunt vanaf recht van onderen.

Staat er Rode Kamperfoelie in de buurt?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

wheijmans

Er staat inderdaad rode kamperfoeli.

Gr. Wim.

Arp

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

wheijmans

Helaas Arp zal mij dat voorlopig niet lukken.

Groetjes Wim.

Arp

Hallo Wim,

Jammer. Zou je in elk geval de waarneming willen invoeren op waarneming.nl zodat we de coordinaten hebben?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

wheijmans

Hallo Arp onder welke naam moet ik hem dan invoeren ??

Gr. Wim.

Arp

Theoretisch zou ik je strikt genomen moeten adviseren om zulke in te voeren als E. interstinctus onzeker: E. minor is de zeldzame soort en als er geen bewijs voor is dat die het is, dan is het beter om aan te nemen dat het de algemene is.

Dat gezegd hebbende zou ik voorstellen deze nu even als onzekere Elasmostethus minor in te voeren. Het beest is dan even makkelijker terug te vinden - misschien wil Berend of iemand anders (ikzelf?) er dezer dagen gaan kijken - en het is sowieso ook een uitnodiging voor Berend om er even beter naar te kijken. Wel kans dat later gevraagd wordt het weer te veranderen dus.

Alvast bedankt! :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

wheijmans

Als ik het niet goed heb ingevoerd hoor ik het wel.

Groetjes Wim.

Arp

Hartelijk dank Wim :duim: Ik heb nog even een link naar dit topic toegevoegd :)

Wat mij betreft voorlopig prima zo, maar Berend is de baas ...

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)