Hoofdmenu

poep van

Gestart door Robert Heemskerk, mei 15, 2014, 20:52:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Robert Heemskerk

Ik vond vanmiddag vlak tegen de schutting in de tuin twee keutels.
Ongeveer 1.5-2 cm lang

Het doet me denken aan andere keren dat ik ook uitwerpselen vond, ook altijd dichtbij de muur of schutting.

Een vos kan, maar die heb ik nog niet eerder zo ver in de tuin gezien.
Ook laatst een Bunzing gezien langs de (andere)schutting in de tuin.



Egel heb ik al een tijd lang niet gezien in de tuin (sinds de winter niet meer)

groeten robert

Rob Koelman

#1
Als de opgegeven maten (1,5 - 2 cm lang) correct zijn denk ik vanwege de insectenresten (?) in de keutels aan huisspitsmuis. Deze soort heeft belachelijk grote keutels in verhouding tot het formaat van het beestje zelf.

Alternatieven: egel (maar dan wel erg klein), bruine rat of een braakballetje van een vogel i.p.v. een keutel...

Rob Koelman
Met vriendelijke groet, Rob

Robert Heemskerk

Zou een Ekster zo'n braakbal kunnen maken?

Ik herinner me dat ik jaren geleden ook braakballetjes vond met insectenresten erin.
Toen dacht ik nog aan Steenuil (maar die zijn extreem zeldzaam hier) , volgens mij was het toen ook een Ekster.

bedankt voor de reactie

Robert

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

Robert Heemskerk

Citaat van: Douwe van der Ploeg op mei 15, 2014, 21:28:21 PM
Hoe rook het?

Ik heb er niet aan geroken, nu ben ik ook heel verkouden  :P

Rob Koelman

Citaat van: Robert Heemskerk op mei 15, 2014, 21:19:35 PMZou een Ekster zo'n braakbal kunnen maken?

Ik ben niet echt thuis in braakballen van vogels anders dan uilen, maar ik zou bij een ekster toch wel grotere balletjes verwachten.

Overigens denk ik bij het nogmaals zien van de foto's dat braakballetjes van een vogel beter passen bij het beeld dan keutels van een zoogdier.

Dan zou je dit topic ook eens op het vogelforum moeten plaatsen. Wellicht dat daar iemand een uitspraak durft te doen over de producent er van.

Verder nog een tip als je sporen (in de ruimste zin) van dieren fotografeert: altijd als referentie iets meefotograferen met een bekende afmeting, bijvoorbeeld een euromunt.


Rob Koelman
Met vriendelijke groet, Rob

Robert Heemskerk

Ja, ik zal het op het vogelforum zetten.
En ik zit er mogelijk wat naast met mijn schatting.
Kan ook iets groter zijn geweest.
Zo'n 2-2.5 cm.

bedankt voor de tip

Robert Heemskerk

Om het geheel nog verwarrender te maken  ;D ....

Vanavond TWEE egels in onze tuin...
Niet precies op de poepplek, maar helemaal achter in de tuin.
Dat zou dus ook nog goed kunnen.

Wel erg leuk om nu twee egels te zien.
Dan heeft 'onze' winteregel die zich zo te goed deed aan ''smeer'' en ''stroop'' voor de nachtvlinders toch een partner gevonden (of het is een totaal ander koppel) :)

Rob Koelman

#8
Die egels natuurlijk wel even invoeren!

Citaat van: Robert Heemskerk op mei 15, 2014, 20:52:32 PMEen vos kan, maar die heb ik nog niet eerder zo ver in de tuin gezien. Ook laatst een Bunzing gezien langs de (andere)schutting in de tuin.

En die bunzing en vos natuurlijk ook!

:police:


Als je de twee keutels/braakballetjes op de foto niet als losse exemplaren beschouwd, maar als twee helften van een gebroken exemplaar (gebroken op de plek van de rode stippen op de foto hieronder), dan krijg je iets van 4-5 cm. Dat zou al weer heel wat beter passen bij een keutel van een egel...

Rob Koelman
Met vriendelijke groet, Rob